פסיקה עדכנית: בית הדין דחה תביעת עובדת שטענה כי פוטרה מחמת הריון וקבע כי פוטרה בשל תפקודה הלקוי

פסיקה עדכנית: בית הדין דחה תביעת עובדת שטענה כי פוטרה מחמת הריון וקבע כי פוטרה בשל תפקודה הלקוי

סע"ש 23385-10-12 לינור כהן נ' שלמה רשת מוסכים ושירותי דרך בע"מ

ניתן ביום: 29.7.2014

ערכאה: בית דין אזורי לעבודה בתל אביב – יפו

 

תקציר פסק הדין:

פסק הדין עוסק בעובדת שהועסקה כפקידה בחברה המעניקה שירותי מוסך וגרירה, במשך חמישה חודשים. לאחר שזימן נציג המעסיקה את העובדת לשימוע, הודיעה לו העובדת כי היא בהריון.

לטענת העובדת, פיטוריה נעשו באמתלה כנגד מקצועיותה ותפקודה בעבודה אולם למעשה הם נעשו בשל גילוי ההריון שלה, לאחר שהיא סיפרה על ההריון לאחת מהעובדות בחברה. מאחר שפיטוריה נעשו לטענת העובדת בשל הריונה, היא תובעת פיצוי בגין חוק שוויון הזדמנויות בעבודה וכמו כן שכר עבודה עד ליום הלידה, פיצוי בגין אובדן דמי הלידה ותביעות כספיות נוספות.

לטענת המעסיקה, העובדת פוטרה אך ורק בשל תפקודה הלקוי בעבודה והריונה לא היה שיקול בפיטוריה. העובדת היתה מאחרת פעמים רבות, יחסי האנוש שלה היו בכי רע, היא נמנעה מלענות לשיחות טלפון וכתוצאה מכך לא נתנה שירות ללקוחות ומוסכים, וכמו כן היתה מוציאה את הדפים מהפקס וכך פניות רבות של לקוחות לא הגיעו לידיעת החברה ולא טופלו.

 

הכרעת בית הדין:

לאחר שמיעת העדויות קבע בית הדין כי העובדת פוטרה בשל אי שביעות רצון מתפקודה ולא מחמת ההריון. מהראיות עולה, כי העובדת נעדרה שעות רבות מהעבודה, ובנוסף היא חיבלה במזיד בעבודת המעסיקה. העובדת הוציאה דפים ממכשיר הפקס כדי לעכב את ההזמנות ולא לטפל בהן בסמוך לסיום יום עבודתה. כמו כן העובדת לא ענתה לטלפונים והותירה את מכשיר הטלפון במגירה במשרד. במעשים אלו העובדת מנעה את קבלת פניות הלקוחות וטיפול בהם, וגרמה למעסיקה נזק תדמיתי קשה בעיניי לקוחותיה. המעסיקה הוכיחה כי הוער לעובדת מספר פעמים על תפקודה המקצועי, אולם ללא הועיל.

לגבי המועד בו נודע למעסיקה על ההריון קבע בית הדין כי לא הוכח שהמעסיקה ידעה על ההריון לפני השימוע. בנוסף המעסיקה הוכיחה כי התנהגותה כלפי עובדות אחרות בהריון היא ראויה ונוהגת היא על פי דין.

לסיכום קבע בית הדין כי העובדת פוטרה בשל חוסר שביעות רצון מתפקודה ובשל חיסוריה ולא בשל הריונה, ולמעשה העובדת ניסתה לבצע שימוש בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

לפיכך דחה בית הדין את התביעה ופסק כי העובדת תשלם למעסיקה שכ"ט עו"ד בסך 10,000 ₪ והוצאות משפט בסך 1,000 ₪.

 

לפסק הדין- לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות