פסק דין אזורי: אין מניעה לזמן עובדת לשימוע במהלך התקופה המוגנת

פסק דין אזורי: אין מניעה לזמן עובדת לשימוע במהלך התקופה המוגנת

ס"ע 148-03-18 אסאלה גאליה נ' עמותת דיאלה בע"מ (ע"ר)

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה

ניתן ביום: 28.8.2019

 עובדות המקרה

העובדת, מרפאה בעיסוק במקצועה, עבדה במשך כשנתיים אצל המעסיקה המפעילה בתי ספר לחינוך מיוחד בכל הארץ. התובעת ילדה וכעבור שלושה חודשים שבה מחופשת הלידה לעבודתה. כעבור כחודש ועדיין בתקופה המוגנת, אשר במהלכה לא ניתן לפטר את העובדת, זימנה המעסיקה את העובדת לשימוע. יום למחרת השימוע, קיבלה העובדת מכתב פיטורים אשר קובע את מועד הפיטורים למועד החל בתקופה המוגנת.

דיון והכרעה

האיסור הקבוע בחוק עבודת נשים הוא איסור לפטר עובדת בתקופה המוגנת ולמתן הודעת פיטורים למועד החל באותה תקופה. החוק אינו אוסר על זימון עובדת לשימוע במהלך התקופה המוגנת. הרציונל לכך ברור, שכן הזמנה לשימוע אינה מעידה בהכרח על כך שבסופו של יום תתקבל החלטה על פיטורי העובדת. במהלך השימוע ניתנת לעובדת הזדמנות להשיב לטענות המופנות כלפיה ורק לאחר מכן מתקבלת ההחלטה הסופית בעניינה. בנסיבות אלה, אנו סבורים שאין מניעה לזמן עובדת הוראה לשימוע במהלך התקופה המוגנת, בכפוף לכך שמועד קבלת ההחלטה על פיטוריה יחול לאחר סיומה.

הכרעה

במקרה דנן, הנתבעת פיטרה את התובעת בתקופה המוגנת ללא קבלת היתר מהממונה לחוק עבודת נשים, מכאן פיטוריה אינם כדין. בית הדין ציין כי בנסיבות העניין דבר לא מנע מהנתבעת לפנות לממונה על חוק עבודת נשים ולבקש היתר למשלוח הודעת פיטורים תוך כדי התקופה המוגנת המודיעה לתובעת על פיטוריה במועד שחל לאחר תום התקופה האסורה.

לפסק הדין לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

החזרת עובדת לאחר חופשת לידה לאותה עבודה ובאותם תנאים קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
הגבלות פיטורים- סקירה מקצועית קרא עוד ...
חובות מעסיק למניעת הטרדה מינית- סקירה מקצועית קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות