פיצויים עקב מצב חירום נובמבר 2019

פיצויים עקב מצב חירום נובמבר 2019

ככלל היעדרות של עובד מהעבודה עקב מצב בטחוני, גם אם בעקבות הוראות פיקוד העורף, איננה מזכה את העובד בשכר, אלא אם כן תשלום השכר הוסדר במסגרת הסכם קיבוצי/צו הרחבה חוזה אישי או וחוק. זאת, מאחר וסיבת ההיעדרות אינה באחריות המעסיק. על כן, מעסיק שבחר לסגור את העסק שלו בשל מצב בטחוני מיוזמתו ולא בשל הוראה של פיקוד העורף יהיה חייב לשלם שכר לעובדיו.

בעקבות האירועים הביטחוניים, פיקוד העורף הנחה את האזרחים שלא להגיע למקומות העבודה ולהישאר בבתים ובמרחב מוגן מיום שלישי 12.11.2019 בשעה 9:00 ועד ליום חמישי 14.11.2019 בשעה 20:00.

בעקבות הנחיות אלו, הודיעה קרן הפיצויים ברשות המסים כי עסקים המצויים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה יהיו רשאים להגיש תביעה להחזר השכר שישולם לעובדים שייעדרו, הן בשל הוראה על סגירת מקום עבודה לא חיוני והן עבור הורים שנאלצו להשגיח על ילדיהם (מתחת לגיל 14) בשל סגירת מוסדות חינוך. הוראה זו תקפה עד ליום 31.12.2019. זאת בהתאם להסכם הקיבוצי בדבר חובת תשלום שכר לעובדים אשר נעדרו או יעדרו מעבודתם בשל המצב הביטחוני מיום 14.8.2019, ולתקנות הוראת שעה "מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (הוראת שעה)התשע"ט – 2019.

לעניין ההנחיות ההתגוננות שניתנו מעבר לטווח של ה- 40 ק"מ מרצועת עזה, התקנות הקיימות לא נותנות מענה לפיצויי והנושא ייבחן על ידי הממשלה בהתאם להתפתחויות.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
הגבלות על עובד שלא התחסן נגד נגיף הקורונה קרא עוד ...
הגבלת פעילות של מקומות עבודה - 25.9.2020 קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות