פיטורי עובדת בהריון שהועסקה לתקופה קצובה

פיטורי עובדת בהריון שהועסקה לתקופה קצובה

שאלה:

מעסיק העסיק עובדת והחתים אותה על הסכם עבודה לתקופה קצובה, אך כשהגיעה התקופה לקיצה העובדת היתה בהריון, האם מותר לסיים את יחסי העבודה במועד שנקבע או שמא מדובר בפיטורים אסורים?

 

תשובה:

סעיף 9 לחוק עבודת נשים קובע הגבלת פיטורים לעובדת שהיא בהריון, אלא לאחר קבלת היתר מהשר (כיום הממונה על חוק עבודת נשים הוא נותן ההיתרים). הגבלת הפיטורים נוגעת רק לעובדת שעבדה אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה לפחות שישה חודשים.

סעיף 9(ז) לחוק עבודת נשים, קובע, כי "פיטורים" כוללים גם אי-חידוש חוזה עבודה לתקופה קצובה שהוא אחד מאלה:

(1)   חוזה עבודה לתקופה קצובה של שנים עשר חודשים או יותר;

(2)   חוזה עבודה לתקופה קצובה הפחותה משנים עשר חודשים, שהאריך או שחידש העסקה קודמת שהיתה סמוך לפני תחילת תוקפו של החוזה.

 לכן, אם מעסיק ועובדת חתמו על חוזה לתקופה קצובה של פחות משנה, שלא האריך או חידש העסקה קודמת, ובמועד שנקבע לסיום יחסי העבודה העובדת היתה בהריון, ניתן לסיים את העבודה במועד המקורי שנקבע ולא חל כאן האיסור על פיטורי אישה בהריון (גם אם יש לעובדת וותק של חצי שנה ומעלה).

ואולם, אם מעסיק ועובדת חתמו על חוזה לתקופה קצובה של שנה או יותר, או שחתמו על חוזה לתקופה קצובה של פחות משנה אבל שהאריך או חידש העסקה קודמת שהיתה סמוכה לו, ולעובדת יש וותק של חצי שנה לפחות, אזי לא ניתן לסיים את העבודה במועד המקורי שנקבע לסיום יחסי העבודה אם במועד זה העובדת היתה בהריון, אלא אם מקבלים היתר של שר הכלכלה, שכן חל כאן האיסור על פיטורי אישה בהריון.

יש לציין כי האמור נוגע לאיסור פיטורי אישה בהריון לפי חוק עבודת נשים בלבד, ושלא נובעים מעצם היות האישה בהריון. יש לזכור שבכל מקרה פיטורים של אישה בהריון שנובעים משיקולים אסורים כגון בגלל היות האישה בהריון הינם פיטורים שלא כדין, האסורים לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, ולפי עקרון העל של שוויון במשפט הישראלי.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
העדרויות מותרות לעובד ולעובדת- בטיפולי פוריות, בהריון ולידה, ובמקלט לנשים מוכות- סקירה מקצועית קרא עוד ...
שעת היעדרות בתשלום מחמת היות בן הזוג במילואים קרא עוד ...
רכיבי השכר הקובע לצורך חישוב פיצויי הפיטורים קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות