מהי משרה מלאה לעניין שכר מינימום?

מהי משרה מלאה לעניין שכר מינימום?

שאלה:
מהי משרה מלאה לעניין שכר מינימום?

תשובה:
לפי סעיף 2(א) לחוק שכר מינימום, הקובע את הזכות לשכר מינימום, שכרו של עובד המועסק במשרה מלאה, כנהוג במקום עבודתו, לא יפחת משכר המינימום לחודש, ליום או לשעה, לפי העניין. סעיף 3(א) לחוק שכר מינימום, העוסק בחישוב השכר לעניין שכר המינימום, קובע כי השכר שיובא בחשבון לעניין סעיף 2 יהיה שכר העבודה שמשלם מעביד לעובדו בעד יום עבודה רגיל כנהוג במקום עבודתו.

בהתאם לכך, בפסיקה נקבע כי "משרה מלאה" לעניין חוק שכר מינימום היא כנהוג במקום העבודה, או פועל יוצא מהסכמה אליה הגיעו הצדדים ומנסיבות העניין. "משרה מלאה" לעניין תשלום שכר מינימום, אין משמעותה בהכרח משרה בת 186 שעות חודשיות (דב"ע נה/153-3 תמר קריצלר נ' מלכה אוחיון, ניתן ביום 17.10.1995 בבית הדין הארצי לעבודה; וכן ע"ע 664/08 אשרף עבאסי  נ' חברת החשמל המזרח ירושלמית בע"מ, ניתן ביום 21.2.2010 בבית הדין הארצי לעבודה. להלן: פס"ד עבאסי). 

בית הדין הארצי ציין בפסיקתו, כי קביעה זו מתיישבת עם מציאות חיי העבודה בישראל ועם ההגדרות המשתנות של "משרה מלאה" במגזרי העבודה השונים. נדגיש, כי משרה מלאה יכולה להיות פחות מ-186 שעות אם זוהי המשרה המלאה הנהוגה במקום העבודה, אך לא יותר מ-186 שעות.

לכן, כאשר עובד חודשי מועסק במשרה מלאה כפי שהיא נהוגה במקום העבודה וכפי שהוגדרה בחוזים והסכמים בין הצדדים, כגון בשעות פתיחת החנות או בשעות פעילות המפעל, על המעביד לשלם לו כשכר חודשי את שכר המינימום (לפחות), וזאת גם אם מדובר במספר שעות חודשיות הנמוך מ-186 שעות. באותו אופן, חלקיות משרתו של העובד לצורך תשלום שכר המינימום החלקי, תיקבע לפי המשרה המלאה כפי שהיא נהוגה במקום עבודתו, ולא לפי 186 שעות.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

טבלת שכר מינימום לבני נוער קרא עוד ...
חובת פרסום מודעה הנוגעת לשכר המינימום קרא עוד ...
מתי התמחות התלמדות והכשרה הם בגדר הכשרה לימודית בלבד ומתי הם בגדר עבודה בפועל? קרא עוד ...
מעמדו המשפטי של התשר (ה"טיפ") בהיבט דיני העבודה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות