מהם הפרטים החייבים להופיע בהודעה לעובד על תנאי עבודתו ?

מהם הפרטים החייבים להופיע בהודעה לעובד על תנאי עבודתו ?

שאלה:

מהם הפרטים החייבים להופיע בהודעה לעובד על תנאי עבודתו שמעסיק מחוייב לתת לעובד עם תחילת עבודתו? 

תשובה:

עפ"י חוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), התשס"ב- 2002, פירוט תנאי העבודה של העובד בהודעה, שנמסרת לעובד עם תחילת עבודתו, יהיה בענינים אלה:

(1)  זהות המעביד וזהות העובד.

(2) תאריך תחילת העבודה ואם חוזה העבודה הוא לתקופה קצובה – תקופת העבודה; היה חוזה העבודה שלא לתקופה קצובה, יציין זאת המעביד.

(3)  תיאור עיקרי התפקיד.

(4)  ציון שמו או תואר תפקידו של ממונה ישיר על העובד.

(5)  סך כל התשלומים המשתלמים לעובד כשכר עבודה ומועדי תשלום השכר ואולם אם נקבע שכר עבודתו על פי דירוג, מכוח הסכם קיבוצי או לפיו – דירוג העובד ודרגתו.

(6)  אורכו של יום העבודה הרגיל או שבוע העבודה הרגיל של העובד, לפי הענין.

(7)  יום המנוחה השבועי של העובד.

(8)  סוגי תשלומים של המעביד ושל העובד בעבור תנאים סוציאליים של העובד, וכן פירוט הגופים שאליהם המעביד מעביר בפועל את התשלומים האמורים, ואולם אם התחיל מעביד להעביר בפועל את התשלומים לאחר מסירת ההודעה, ימסור על כך הודעה נפרדת לעובד. יצויין, כי את ההודעה הנפרדת לפי סעיף זה יש לערוך בהתאם לנוסח בטופס 3 שבתוספת לתקנות הודעה לעובד (תנאי עבודה) (צורת הודעה ופרטיה), התשס"ב-2002.

(9) לגבי מעביד שהוא או שארגון מעבידים שהוא חבר בו, צד להסכם קיבוצי כמשמעותו בסעיף 1 לחוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957, המסדיר את תנאי העבודה של העובד – שם ארגון העובדים שהוא צד לאותו הסכם והמען לפניה אליו.

(10) לגבי מעביד שהוא צד לחוזה לביצוע עבודה או למתן שירותים או לגבי מעביד שהוא קבלן כוח אדם שהוא צד לחוזה עם מעסיק בפועל, והחוזה האמור כולל הוראות לעניין תנאי עבודה של עובדו של המעביד – תנאי העבודה כאמור, כמפורט בפסקאות (1) עד (9), וכל פרט נוסף שנקבע בתקנות וכן תנאים הנוגעים לסיום יחסי עובד ומעביד. לעניין זה, "קבלן כוח אדם", "מעסיק בפועל" – כהגדרתם בחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו-1996.

(11) הבסיס שלפיו משולם השכר: משכורת חודשית, שכר שעה, שכר יום, שכר שבוע, שכר תוצרת או שכר קיבולת.

(12)  תשלום בשווה כסף לפי סעיף 3 לחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958, אם הוסכם על דרך תשלום זו. ולענין תשלום בשווה כסף בשיעור קבוע – גם שיעור התשלום.

את הודעה זו, שעל מעסיק לתת לעובד תוך 30 יום מתחילת עבודתו (ולנער- תוך 7 ימים) יש לערוך בהתאם לטופס 1 שבתוספת לתקנות הודעה לעובד (תנאי עבודה) (צורת הודעה ופרטיה), התשס"ב-2002.  לחץ כאן לטופס 1 שבתוספת.

יצויין, כי בנוסף לחובה למסור לעובד הודעה על תנאי עבודתו עם תחילת עבודתו, החוק מחייב מסירת הודעה לעובד כאשר חל שינוי בתנאי העסקתו:

בהתאם לסעיף 3 לחוק, אם חל שינוי בתנאי העבודה של העובד כפי שפורטו בהודעה שקיבל עם תחילת עבודתו, על המעסיק למסור הודעה על כך לעובד בתוך שלושים ימים, ואם היה העובד נער – בתוך שבעה ימים, מהיום שנודע לו על השינוי. את הודעה זו על שינוי בתנאי העבודה יש לערוך לפי טופס 3 שבתוספת לתקנות הודעה לעובד (תנאי עבודה) (צורת הודעה ופרטיה), התשס"ב-2002.

ואולם, שינוי שהוא אחד מהבאים, לא מחייב הודעה לעובד:

(1)  שינוי הנובע משינוי בדין.

(2)  עדכון מכוח הדין או מכוח הסכם של תשלומים המשתלמים לעובד כשכר עבודה.

(3)  שינוי המופיע בתלוש השכר של העובד.

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

מסירת הודעה לעובד על תנאי עבודתו בתחילת העסקתו- סקירה קרא עוד ...
שינוי חד צדדי בתנאי ההעסקה- סקירה מקצועית קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
רשימת מסמכים תיעודיים שמעסיק חייב לנהל אצלו מכוח חוקי העבודה בישראל קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות