האם שמירת הריון נספרת לוותק לצורך פיצויי פיטורים?

האם שמירת הריון נספרת לוותק לצורך פיצויי פיטורים?

שאלה:

האם שמירת הריון נספרת לוותק לצורך פיצויי פיטורים? 

תשובה:

שיעור הפיצויים שיקבל עובד הזכאי לפיצויי פיטורים, הוא פונקציה של הוותק שלו במקום העבודה (שכר חודש אחד לכל שנת עבודה, וחלק של שנה מזכה בפיצויים יחסיים). לפיכך עולה השאלה, אילו היעדרויות יצברו לעובד וותק במקום העבודה, ויבואו בחשבון לצורך קביעת פיצויי הפיטורים המגיעים לעובד.

בסוגייה האם שמירת הריון צוברת וותק לפיצויים טרם ניתנה הלכה מחייבת בבית הדין הארצי לעבודה, וישנן פסיקות אזוריות הסותרות זו את זו.

מחד גיסא, ישנן פסיקות אזוריות שקבעו כי שמירת הריון נצברת (כולה) לוותק בחישוב הזכאות לפיצויי פיטורים, מכוח סעיף 7(ג)(1) לחוק עבודת נשים, אשר קובע כי היעדרות לרגל שמירת הריון לא תפגע בזכויות התלויות בוותק של העובדת אצל מעסיקה (ראו ד"מ 2397/03  אור (שבת) לי נ' צוברי דליה ואח', ניתן ביום 16.3.2004 בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, וכן ד"מ 2816/04 יעקב סיגלית נ' חברת כח אדם דנאל, ניתן ביום 07/08/2005 בבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע).

מאידך גיסא, בפסיקה אזורית אחרת נקבע כי היעדרות בשמירת הריון צוברת וותק של שבועיים בשנה בלבד לצורך חישוב הוותק לפיצויי פיטורים. העיגון החוקי להכרעה זו הוא, ככל הנראה, תקנה 10 לתקנות פיצויי פיטורים (חישוב הפיצויים, והתפטרות שרואים אותה כפיטורים), תשכ"ד-1964, שקובעת רשימה של הפסקות שאינן באות במנין הוותק לענין קביעת סכום הפיצויים. בתוך רשימה זו מנויה תקופה של חופשה או פגרה שלא בשכר שניתנו לעובד על פי חוק או בהסכמת המעביד, העודפת על 14 יום לשנת עבודה, למעט תקופה שבעדה זכאית העובדת לדמי לידה מהביטוח הלאומי (ד"מ 11664-06-14 שירן עזריאל נ' נוח ושו"ת חברת עורכי דין, ניתן ביום 1.6.2015 בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה). 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
צבירת זכויות בתקופת שמירת הריון קרא עוד ...
צבירת וותק לפיצויים בתקופת שמירת הריון קרא עוד ...
איסור פיטורים בתקופת הזכאות לדמי מחלה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות