האם עובדת שמתפטרת לצורך טיפול בילדה במהלך חופשת הלידה או החל"ת שלאחר הלידה חייבת במתן הודעה מוקדמת?

האם עובדת שמתפטרת לצורך טיפול בילדה במהלך חופשת הלידה או החל"ת שלאחר הלידה חייבת במתן הודעה מוקדמת?

שאלה:

האם עובדת שמתפטרת לצורך טיפול בילדה במהלך חופשת הלידה או החל"ת שלאחר הלידה חייבת במתן הודעה מוקדמת?

תשובה:

בפסיקה נקבע כי כאשר עובדת נעדרת מכוח ס' 7(ד) לחוק עבודת נשים, כלומר חל"ת אחרי חופשת לידה, ומתפטרת בתקופה זו לצורך טיפול בילדה, לפי ס' 7 לחוק פיצויי פיטורים, אין היא חייבת במתן הודעה מוקדמת, בתנאי שתקופת ההעדרות שהיתה מותרת לה בחל"ת עולה על תקופת ההודעה המוקדמת. בית הדין ציין כי "חיובה בהודעה מוקדמת במקרה זה נוגד הן את תכלית חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות התשס"א-2001 וכן את זכותה להתפטר על מנת לטפל בתינוק. מטרת ההודעה המוקדמת היא לאפשר למעביד לחפש מחליף לעובד שהתפטר תוך כדי עבודת העובד. אולם במקרה זה התובעת נעדרה מהעבודה מכוח חוק עבודת נשים והיתה צפויה כאמור להעדר תקופה העולה על התקופה של ההודעה המוקדמת. חיובה לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת סותרת את זכותה להתפטר על מנת לטפל בילד" (עב 011504/07 טל קרואני נ' בלו סקאי תור בע"מ ניתן בבית דין אזורי לעבודה ת"א ביום 15/11/2009).

הלכה למעשה, מפסיקה זו עולה כי עובדת הנמצאת בחופשת לידה או בחל"ת, ומעוניינת להתפטר לצורך טיפול בילדה, צריכה להודיע למעבידה על התפטרותה כל עוד התקופה שנשארה לה כחופשת לידה או כחל"ת לפי החוק גדולה מתקופת ההודעה המוקדמת שעליה לתת. אם תעשה כן, תהיה פטורה מהגעה לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת או מתשלום פיצוי חלף הודעה מוקדמת ותצא ידי חובתה בהודעה עצמה בלבד. אם תיתן את ההודעה על התפטרות לצורך טיפול בילד רק בסיום תקופת זכאותה לחופשת לידה או לחל"ת, הרי שאין היא נפטרת מחובת הודעה מוקדמת עפ"י החוק (דהיינו בעבודה ממש או בפיצוי כספי).


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

החזרת עובדת לאחר חופשת לידה לאותה עבודה ובאותם תנאים קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
הגבלות פיטורים- סקירה מקצועית קרא עוד ...
חובות מעסיק למניעת הטרדה מינית- סקירה מקצועית קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות