האם מותרת הכללת דמי הבראה בשכר הכולל?

האם מותרת הכללת דמי הבראה בשכר הכולל?

שאלה:

האם מותרת הכללת דמי הבראה בשכר הכולל?

תשובה:

בפסיקה נקבע כי אין כל מניעה לכלול במסגרת השכר הכולל תשלום בגין רכיב הבראה.
זאת, מאחר והוראת החוק שבסעיף 5 לחוק הגנת השכר, בדבר איסור שכר כולל, מוגבלת לשני נושאים: הכללת גמול שעות נוספות מנוחה שבועית, ודמי חופשה בשכר. נפסק, כי אין להגביל את חופש ההתקשרות יותר ממה שהוגבל ממילא ע"י חוקי העבודה, כל זאת כמובן בתנאי שזכויותיו של העובד מכוח חוק, הסכם קיבוצי, או צו הרחבה לא תיפגענה (דב"ע תשן/7 – 1 אליקים הדי נ' אורינט קולור תעשיות צילום (1984) בע"מ, ניתן ביום 14.3.91 בבית הדין הארצי לעבודה).
לכן, הכללת תשלום הבראה בשכר הכולל היא מותרת, ובלבד שלא ייפגעו זכויות העובד מכוח צו ההרחבה בדבר תשלום דמי הבראה, ולכן כל אימת שעולה הסכום שהעובד זכאי לו מכוח ההסכם הקיבוצי או מכוח צו ההרחבה המוצא לגביו, הן מחמת שינוי תעריפו של יום הבראה, והן מחמת הגידול בוותקו של העובד, על המעביד להעלות את "שכרו הכולל" של העובד, בשיעור גובה ההעלאה בדמי ההבראה.
בנוסף, נקבע בפסיקה כי הכללת דמי ההבראה בשכר הכולל חייבת להעשות על פי הסכם מפורש בין הצדדים. נקבע, כי הנטל הוא על המעביד להוכיח קיומו של הסכם בין הצדדים הקובע שכר כולל דמי הבראה. הסכמה כזו צריכה להיות בהירה, חד משמעית ומפורשת ונדרש קיומן של "ראיות חזקות לכך" (דב"ע 63/98 – 3 גלי בובליל נ' א.א.צ. שירותים משפטיים בע"מ, ניתן ביום 26.7.1998 בבית-הדין הארצי לעבודה).

 

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
תחולת סעיף 14 לפי הוראות צו ההרחבה לפנסיה חובה קרא עוד ...
חישוב תשלום דמי הבראה לעובדים ששהו בחופשה ללא תשלום קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות