האם יש חובת הפרשה לפנסיה לעובד שהתקבל לעבודה לאחר גיל הפרישה?

האם יש חובת הפרשה לפנסיה לעובד שהתקבל לעבודה לאחר גיל הפרישה?

שאלה:

האם יש חובת הפרשה לפנסיה לעובד שהתקבל לעבודה לאחר גיל הפרישה?

תשובה:

סעיף 4(6) לצו הרחבה (נוסח משולב) לפנסיה חובה לפי חוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957 קובע, כי הצו לא יחול על מי שפרש מעבודתו בגיל פרישת חובה ומקבל קצבה, למעט קצבאות וגמלאות מהמוסד לביטוח לאומי.

דהיינו, עובד שהחל לעבוד במקום העבודה לאחר גיל פרישת חובה (65-62 לנשים לפי תאריך לידתן ו-67 לגברים), ומקבל קצבאות מעבר לקצבאות ביטוח לאומי, המעסיק פטור מלהפריש לו הפרשות לגמל לפי צו ההרחבה לפנסיה חובה.

אם העובד החדש החל לעבוד לפני גיל פרישת החובה ולאחר שהגיע לגיל הפרישה המשיך לעבוד, הוא יהיה זכאי להפרשות פנסיוניות גם אם הוא מקבל קצבה מעבר לקצבת ביטוח לאומי.

לעניין פיצויי פיטורים, לפי סעיף 1 לחוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג-1963, על המעסיק לשלם לעובד פיצויי פיטורים וזאת ללא כל קשר לגיל העובד.  בהליך דב"ע מא/3-92 יוסף מורנו נ' חרות בע"מ נקבע כי עובד שהחל לעבוד לאחר הפרישה והתפטר בדין מפוטר, היה זכאי לפיצויי פיטורים וכך גם הדין אם העובד מפוטר, ללא קשר לגילו, אלא אם התפטרותו נובעת מהתפטרות בשל גילו, שאז לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים: "עובד המפוטר מעבודתו, יהא גילו אשר יהא – זכאי לפיצויי פיטורים מכוח סעיף 1 לחוק פיצויי פיטורים. הוא הדין בהתקיים כל אחד מהמצבים ומהתנאים שהחוק קובע לעניין זכאות לפיצויי פיטורים, אף באין פיטורים.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
חזרה מהתפטרות או פיטורים קרא עוד ...
חישוב פיצויי פיטורים לעובד שהופרשו לזכותו הפרשות פנסיוניות בהתאם לצו ההרחבה קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות