אילו שעות יש לכלול לצורך חישוב שעות נוספות שבועיות?

אילו שעות יש לכלול לצורך חישוב שעות נוספות שבועיות?

שאלה:
אילו שעות יש לכלול לצורך חישוב שעות נוספות שבועיות?
תשובה:
 נקודת המוצא לסווג שעות כ'שעות עבודה' מצויה בחוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951. בסעיף 1 שבחוק נקבע, כי 'שעות עבודה' פירושו – "הזמן שבו עומד העובד לרשות העבודה". בהתאם לכך קבעה הפסיקה את עיקרון "העמידה לרשות העבודה" שלפיו ייקבע האם מדובר על שעות עבודה בכל מקרה ספציפי. לפי עקרון זה, מה שקובע האם מדובר בשעות עבודה הוא האם העובד עומד לרשות העבודה או לרשות עצמו ( העיקרון נקבע לראשונה בדב"ע לד/4 – 3 (ארצי) רוברט יקואל נ' אליהו פלד, ניתן ביום 13/05/1974.

לפי הגדרת החוק, שעות נוספות הן שעות העבודה הנוספות על התחום שנקבע ליום עבודה ולשבוע עבודה. דהיינו, את חישוב השעות הנוספות יש לבצע על פי חישוב יומי ושבועי. לפי שעות עבודה בפועל 

כאשר עובד מועסק בשבוע עבודה של 5 ימים

ברמה היומית השעות הנוספות תהינה בימי א'-ה' כל שעה מעל 9 שעות (או 8.6, אם כך נוהג המעביד), וברמה השבועית: כל שעה מעל 42 שעות.

כאשר עובד מועסק בשבוע עבודה של 6 ימים

ברמה היומית השעות הנוספות תהינה בימי א'-ה' כל שעה מעל 8 שעות (או 7.6, אם כך נוהג המעביד) וביום ו' כל שעה מעל 4 שעות. ברמה השבועית: כל שעה מעל 42 שעות.

מכאן, מתקבלת הפרשנות, על פיה רק שעות עבודה בפועל יכללו בחישוב השעות הנוספות ברמה השבועית ולא שעות עבודה בהן העובד נעדר, אך היה זכאי לתשלום בגין שעות היעדרות אלו (מחלה/חופשה/היעדרות אחרת).


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

תשלום שכר לעובדים בעבור "יום כיף" קרא עוד ...
שעות נוספות מותרות בבתי אירוח- מסעדות, בתי קפה ובתי מלון קרא עוד ...
כל הכללים הנוגעים להפסקות בעבודה קרא עוד ...
שכר הכולל שעות נוספות, ורכיב שעות נוספות גלובלי קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות