האם ובכמה זמן מותר למעסיק לדחות את חזרתה לעבודה של עובדת שמבקשת לחזור מחופשת הלידה או מהחל"ת?

האם ובכמה זמן מותר למעסיק לדחות את חזרתה לעבודה של עובדת שמבקשת לחזור מחופשת הלידה או מהחל"ת?

שאלה:

 האם ובכמה זמן מותר למעסיק לדחות את חזרתה לעבודה של עובדת שמבקשת לחזור מחופשת הלידה או מהחל"ת?

 

 תשובה:

חוק עבודת נשים קובע כי:

א.      לגבי חופשת לידה- עובדת שהודיעה על רצונה לקצר את חופשת הלידה, לא יוכל המעסיק לדחות את החזרתה לעבודה למשך יותר משלושה שבועות מיום שהודיעה על רצונה. סעיף 6(ב')(3) לחוק.

ב.       לגבי חל"ת שאחרי חל"ד- עובדת בחל"ת שהתייצבה לעבודה לפני תום תקופת חופשתה, או הביעה רצונה לחזור לעבודה כאמור, לא יוכל המעביד לדחות את החזרתה לעבודה יותר מארבעה שבועות מיום שהתייצבה או הביעה רצונה לחזור. סעיף 7(ד')(3) לחוק.

כלומר, לפי החוק העובדת לא מחוייבת בפרק זמן של הודעה מראש לפני חזרתה לעבודה מחל"ד או מחל"ת שאחרי חל"ד, אך מרגע שהיא מודיעה על רצונה לחזור, למעסיק יש פרק זמן שבו הוא יכול לדחות את חזרתה לעבודה.

לגבי חל"ד מדובר בפרק זמן של שלושה שבועות, ולגבי חל"ת מדובר על ארבעה שבועות. פרק הזמן הזה מבטא את שיקול הדעת שקיים למעסיק בקביעת מועד חזרתה של העובדת מהחל"ד או מהחל"ת.

מחד, מדובר בשיקול דעת מצומצם באופן יחסי, שאף אינו מקבל ביטוי במקרים מסוימים, כגון כאשר עובדת הודיעה למעסיק מספיק זמן מראש על רצונה לחזור במועד מסויים לעבודה.

מאידך, לשיקול הדעת הזה של המעסיק יש חשיבות רבה שכן הוא מאפשר למעסיק תקופה של שלושה או ארבעה שבועות להתארגנות.  כפי שצויין בדברי ההסבר לחוק, שובה של העובדת באופן פתאומי לעבודה, מערער את סדר העבודה התקין. לצורך כך ניתנה למעביד האפשרות לדחות את תחילת העבודה למועד שלא יהיה מאוחר מפרק הזמן שנקבע.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

החזרת עובדת לאחר חופשת לידה לאותה עבודה ובאותם תנאים קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
הגבלות פיטורים- סקירה מקצועית קרא עוד ...
חובות מעסיק למניעת הטרדה מינית- סקירה מקצועית קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות