פסיקה עדכנית: נפסק פיצוי על פגיעה בשם הטוב לעובדת שפוטרה בבושת פנים ובהאשמת שווא שסייעה לגניבה

פסיקה עדכנית: נפסק פיצוי על פגיעה בשם הטוב לעובדת שפוטרה בבושת פנים ובהאשמת שווא שסייעה לגניבה

 

 

ס"ע 8868-07-11 רבקה נסימוב נ' יוסף רובינוב ואח'

ניתן ביום: 28.7.2013

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב – יפו

 

 

תקציר מאת עו"ד אפרת מרקוס, מנהלת המחלקה המשפטית ב"חשב עבודה":

 

פסק הדין עסק בפיטורי עובדת אשר ניקתה שנים רבות את בית כנסת המרכזי של עולי בוכרה באור יהודה. יחסי עבודתה הסתיימו באירוע בו קרא יו"ר ועד בית הכנסת לעובדת והודיע לה, בנוכחות הנתבעים ואנשים נוספים, שהיא מפוטרת. למחרת היום, כשהגיעה העובדת לקבל את שכרה החלו גידופים בינה לבין יו"ר הועד, והאחרון האשים את העובדת בסיוע לקרובי משפחתה לגנוב כסף מקופת בית הכנסת.

העובדת פנתה לבית הדין בתביעה לפיצויי פיטורים, פיצויים על זכויות נוספות, וכן פיצוי בגין הוצאת לשון הרע נוכח האופן המשפיל שבו פוטרה תוך האשמתה על לא עוול בכפה בגניבה. הנתבעים הינם שישה ממתפללי בית הכנסת אשר משמשים במשותף כוועד המנהל של בית הכנסת. לטענתם, מעולם לא התקיימו יחסי עובד ומעביד בינם לבין העובדת. הנתבעים טענו בבית הדין שהעובדת (בסיוע בני משפחתה) ביצעה את עבודות הנקיון בהתנדבות מלאה לשם שמיים ולמען בית הכנסת. לטענתם, ככל ששולם לה דבר מה, היו התשלומים שקיבלה בגדר "תרומה" ו"גמילות חסדים (גמ"ח)", להבדיל משכר עבודה.

בית הדין פסק כי התקיימו יחסי עבודה בין הצדדים, והעובדת אינה יכולה להיחשב מתנדבת, מאחר והיא קיבלה תשלום לאורך שנים עבור נקיון בית הכנסת. נפסק כי העובדת זכאית לפיצויי פיטורים.

לגבי הארוע בו הסתיימו יחסי העבודה, פסק בית הדין כי העובדת זכאית לפיצוי ללא הוכחת נזק בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה בשמה הטוב, בניגוד לחוק איסור לשון הרע. העובדת פוטרה על אתר, בבושת פנים, לאחר שהוטחו בה קללות והאשמות שווא אודות סיוע בגניבה. בית הדין ציין כי הגניבה הנטענת כלל לא הוכחה ואף לא הוכח שום קשר בין העובדת ובני משפחתה לבין הגניבה הנטענת. בבוא בית הדין לפסוק את גובה הפיצוי, הוא קבע שיש לתת משקל משמעותי לכך שכל הנתבעים עושים במלאכתם לבית הכנסת לשם שמיים, ובהתנדבות. על כן, הועמד הפיצוי ברכיב זה על סך 10,000 ₪.

בית הדין קבע כי הנתבעים שימשו ביחד ולחוד כמעסיקיה של העובדת, ובהתאם הם אחראים ביחד ולחוד לתשלום הסכומים שנפסקו לטובת העובדת.

 

 

לפסק הדין המלא- לחץ כאן

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות