משרד הכלכלה ישקיע 60 מיליון ₪ בקידום תעסוקת עובדים באזורי עדיפות לאומית ויסבסד שכר עובדים בשכר גבוה

משרד הכלכלה ישקיע 60 מיליון ₪ בקידום תעסוקת עובדים באזורי עדיפות לאומית ויסבסד שכר עובדים בשכר גבוה

                                                                                 הודעת משרד הכלכלה

                                                                                        ח' ניסן תשע"ד

                                                                                              8 אפריל 2014

                                                                                              2014-0045-586

 

מקדמים צמיחה בנגב, הגליל ואזורי העדיפות

 

משרד הכלכלה ישקיע 60 מיליון ₪ בקידום תעסוקת עובדים באזורי עדיפות לאומית ויסבסד שכר עובדים בשכר גבוה

 

משרד הכללה, באמצעות מרכז ההשקעות, ישקיע 33 מיליוני ₪ בסבסוד שכר עובדים בשכר גבוה, במפעלים וחברות הממוקמים באזורי עדיפות לאומית. בנוסף, יושקעו עוד 27 מיליוני ש"ח בקידום תעסוקת עובדים בשכר גבוה בתחום הסייבר. בסך הכל, ישקיע משרד הכלכלה- בשני המסלולים – 60 מיליון ₪.

 

תנאי לקבלת הסיוע – מקום המגורים של לפחות 60% מהעובדים החדשים הנו  באזורי עדיפות לאומית.

 

במשרד הכלכלה צופים כי מסלולים אלו, יספקו תעסוקה לבוגרי מוסדות אקדמאים באזורי העדיפות (הממוקמים ברובם בפריפריה), בדגש על מקצועות ההייטק, ההנדסה, התכנות ומקצועות נוספים בשכר גבוה.

 

שר הכלכלה, נפתלי בנט: ״אזורי העדיפות הלאומית בישראל מהווים את אחת ההזדמנויות העסקיות הגדולות במזרח התיכון כיום. יש חשיבות גדולה להתערבות הממשלתית, על מנת ליצור את האקוסיסטם הנדרש למשיכת חברות רב לאומיות וישראליות מובילות, שתגענה אל אזורים אלו".

 

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, חתם בימים האחרונים על הוראה הקובעת שני מסלולי סיוע לקליטת עובדים נוספים באזורי העדיפות הלאומיים. הוראת המנכ"ל, שנועדה לקדם ולפתח אזורי עדיפות לאומית ולסייע בקליטת עובדים נוספים בעסקים בישראל (בהתאם להחלטות ממשלה מס' 1272 ו 546), תפורסם בימים הקרובים במסגרת הוראת מנכ"ל 4.18. הסיוע, יוענק לזכאים באמצעות מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה.

 

התוכנית מיועדת לחברות ומפעלים בעלי מחזור מכירות שנתי כולל (בשנה שקדמה להגשת הבקשה) העולה על 100 מיליון ₪, המתחייבים להקים מיזם או עסק, להרחיב מפעל קיים באזורי העדיפות הלאומית או להעתיק את המפעל לאזורי עדיפות לאומית. במסלול חברות סייבר, נדרשת החברה, בנוסף, לענות על התנאים המפורטים בהגדרת המונח "חברת סייבר" ולהקים או להרחיב את פעילותה באחד או יותר מבין "יישובי המטרה" המוגדרים בהוראת המנכ"ל.

 

תנאי לקבלת הסיוע הוא שמקום המגורים של לפחות 60% מהעובדים החדשים הינו מאזורי עדיפות לאומית. מעסיקים המבקשים סיוע בסבסוד שכר העובדים במסגרת המסלולים, נדרשים להעסיקם בשכר הגבוה לפחות פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק. סבסוד שכר העובדים יתבצע במדרג שנתי יורד, כאשר בשנה הראשונה יעמוד סבסוד השכר בשיעור של עד 40% בתחום הסייבר ועד 35% במסלול הכללי ובשנה הרביעית, יעמוד הסבסוד על 25% במסלול הסייבר ו 10% סבסוד שכר בלבד במסלול הכללי.

 

 שר הכלכלה, נפתלי בנט: ״איזורי העדיפות הלאומית בישראל – בדגש על הנגב – מהווים את אחת ההזדמנויות העסקיות הגדולות במזרח התיכון כיום. אני לא מאמין גדול בהתערבויות ממשלתיות, אך בהקשר הזה, יש חשיבות גדולה להתערבות הממשלתית, על מנת ליצור את האקוסיסטם הנדרש למשיכת חברות רב לאומיות וישראליות מובילות, שתגענה אל אזורים אלו. אני מאמין כי מפעלים וחברות שיתפתו להגיע בשל התמיכה הממשלתית, יגלו את הפוטנציאל העצום המצוי באזורים אלו".

 

 מנהל מרכז ההשקעות, נחום איצקוביץ': "המסלולים החדשים נועדו לסייע בקליטת עובדים בשכר גבוה, תוך שימת דגש על העלאת  שיעור הצמיחה באזורי עדיפות לאומית ועידוד יצירת משרות בשכר גבוה באזורים אלו. אנו מסייעים למשקיעים המעוניינים להקים או להרחיב מיזמים בשכר גבוה באזורי עדיפות לאומית או להעתיק את החברה או המפעל לאזורי העדיפות. הסיוע ניתן באמצעות סבסוד חלקי של עלות שכר עובדים בשכר גבוה."


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות