הודעות הכנסת: אושר- מעסיק ידווח ישירות לביטוח הלאומי על תשלומים לעובד ובכך יימנעו צבירת חובות ועיקולים

הודעות הכנסת: אושר- מעסיק ידווח ישירות לביטוח הלאומי על תשלומים לעובד ובכך יימנעו צבירת חובות ועיקולים

הודעות הכנסת
16 בספטמבר 2015, ג' בתשרי תשע"ו, בשעה 13:00

חוק ההסדרים: ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום פה אחד את הסעיף לפיו החל משנת הכספים 2016 ואילך, מעסיק יחויב לדווח 3 פעמים במהלך השנה (בחודשים ינואר, אפריל ויולי) על תשלומים ששילם לעובד (כמו שכר עבודה) ועל קליטת עובדים חדשים ישירות למוסד לביטוח לאומי, וזאת באופן מקוון בלחיצת כפתור במחשב. מעסיקים קטנים לא יחויבו בדיווח מקוון. בכך יתבטל המצב הנהוג כיום, בו הביטוח הלאומי מקבל דיווח על תשלומים לעובדים ועל קליטת עובדים חדשים מרשויות המס בלבד,  וזאת באיחור של חודשים ארוכים ולעיתים אף שנים. מצב זה גורם לעובד להיחשב במשך תקופה ארוכה כמי שאינו משלם דמי ביטוח, לצבור חובות גדולים ואף לעמוד בפני עיקול חשבון הבנק שלו.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר בדיון: "לנגד עינינו עומדת טובת האזרח. הוא זה שסובל לא אחת מחוסר תיאום בין המערכות הממשלתיות, ומשלם בהצמדות ועיקולים". ח"כ אלאלוף הודיע כי הוועדה תקיים דיון בחודש אוקטובר 2016 על מנת לוודא כי חובות ועיקולים שהוטלו על אזרחים שלא בצדק, מתוקנים ונמחקים באופן יעיל וזריז.

נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי ונציגת לשכת רואי החשבון, אורנה צח גלר, מחו בדיון על הכוונה לקבוע בתקנות קנס מינהלי על מעסיק שלא ידווח במועד על התשלומים לעובדים למוסד לביטוח לאומי. עו"ד טלי ארפי מהמחלקה המשפטית במשרד האוצר הבהירה כי מדבר בקנס שלא יעלה על 600 ₪ להפרה, ובכל מקרה תינתן התראה של 60 יום למעסיק.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות