אושר סופית: חופשת אבהות

אושר סופית: חופשת אבהות

הודעות הכנסת, 27 ביוני 2016

 

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 55) (חופשת אבהות), התשע"ו-2016 של חברי הכנסת תמר זנדברג, דוד ביטן, יואב קיש וקבוצת חברי כנסת.

מוצע לקבוע שעובד יהיה רשאי להיעדר עד 5 ימים מהיום שלאחר יום הלידה של בת זוגו. דין ההיעדרות בשלושת הימים הראשונים כדין חופשה שנתית, ואם אין לעובד ימי חופשה המגיעים לו, כדין חופשה ללא תשלום. בשני הימים הנותרים דין ההיעדרות כדין היעדרות מפאת מחלה, כאשר רואים את ימי ההיעדרות כיום השני והשלישי למחלתו והעובד יהיה זכאי לגבי ימים אלו לתשלום לפי חוק דמי מחלה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תקנות דמי מחלה (כללים בדבר היעדרות עובד עקב הריון ולידה של בת זוג), התשס"א–2000, צמצמו את האפשרויות שעומדות בפני האב באשר להיעדרות על חשבון ימי מחלה על מנת להתלוות לבת זוגו לבדיקות היריון. הצעה זו מציעה לתת את שיקול הדעת בידי האב בשאלה לאילו בדיקות להצטרף אליהן ובכך להפכו לחלק מתהליך ההיריון.

 מחקרים רבים עמדו על מעורבותם של אבות בטיפול בילדים ומצאו קשר ברור בין מעורבות בגידול ובחינוך הילד ללקיחת חופשת אבהות. ישראל אינה מזכה כיום גברים בחופשת אבהות, זאת למרות שישראל היא המדינה עם שיעור הילודה הגבוה ביותר בעולם המערבי, מה שהופך כל יום חופש ליקר ערך למשפחות. בכל העולם המערבי ישנה התקדמות לעבר מודל של הורות שוויונית והצעת חוק זו באה לעגן בחקיקה זמן משותף של זוג הורים בעת הולדת התינוק או התינוקת."

ח"כ זנדברג: ההצעה הזו מביאה מושג היסטורי לספר החוקים והוא חופשת אבהות. חופשת לידה, הורות, אימהות נחשבת נחלתם הבלעדית של הנשים. יש לנו אינטרס כמדינה וכחברה להכניס יותר ויותר את האבא כשותף אינטגרלי בחיי המשפחה.

ח"כ עודד פורר: הצעת החוק הזו יוצרת אפליה בין העצמאים לשכירים, ותגדיל את הפערים הקיימים ממילא בין בעלי העסקים הקטנים לשכירים.  בשם השוויון אי אפשר לקיים אי שוויון אחר.

בקריאה שלישית תמכו 64 ללא מתנגדים.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות