אושר סופית: הורים יוכלו לחלק בניהם את "שעת ההורות"

אושר סופית: הורים יוכלו לחלק בניהם את "שעת ההורות"

הודעות הכנסת

18 ביולי 2016

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 55) (זכויות הוריות), התשע"ו-2016, של חברי הכנסת רחל עזריה, נאוה בוקר, יפעת שאשא ביטון וקבוצת חברי הכנסת.

כיום נתונה לעובדת הזכות להיעדר מהעבודה לשעה אחת ביום בארבעת החודשים שלאחר תום חופשת הלידה. מוצע לאפשר לשני בני הזוג לחלוק את הזכות האמורה לסירוגין, ובכלל זה לאפשר לגבר לממש את הזכות לבדו, וזאת בכפוף למסירת הצהרה חתומה למעסיקים של בני הזוג בדבר אופן מימוש הזכות, וכן בכפוף לתנאים שונים המפורטים בהצעה. כן מוצע לשנות את המונח "שעת הנקה" ל-"שעת הורות" ולהחליף את המונח "חופשת לידה" במונח "תקופת לידה והורות".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הדיון והשיח הציבורי בישראל לגבי הצורך לצמצם פערים מגדריים בשוק העבודה משתנה ודורש התאמה גם ברמת החקיקה. דעות קדומות של מעסיקים לגבי יכולתן ונכונותן המקצועית של נשים בשוק העבודה, פערי השכר בין גברים ונשים, ומיעוט הנשים בתפקידים בכירים בשוק העבודה הפרטי והציבורי רק מחדדים את הדחיפות לטיפול בנושא  .

נתונים שאספנו מצביעים על כך שהולדת ילד והיעדרות מהעבודה לצורך חופשת לידה פוגעים בשכר אימהות . כמו כן ידוע כי שיעור הנשים המשתתפות בשוק העבודה עומד על כ-50% בעוד שיעור הגברים עומד על 62.3%, שכרן נמוך יותר בכל המדדים, נשים עובדות במשרות חלקיות יותר מאשר גברים, וכי 26% מהנשים בין הגילאים 20-45 שעבדו ונולדו להן ילדים הפסיקו לעבוד בעקבות הולדת הילדים. מכאן מובן כי פערי השכר בין נשים לגברים הם תופעה רווחת ולהולדת הילדים, וההיעדרויות המתלוות לזה, יש השפעה ישירה על כך ולכן נדרש טיפול."

ח"כ עזריה: לעומת העבר שנשים לא עבדו, היום נשים עובדות ובעצם החקיקה לא התייחסה לשינוי הזה. מה שאנחנו עושים בכנסת הנוכחית זה שורה של חוקים שמתמודדים עם השינוי שהתרחש. החוק הזה מבקש לתת לכל משפחה להחליט מה נכון בשבילה, ולעודד הורים לחלק ביניהם את גידול הילדים. החוק טוב לילדים שייהנו משני הורים נוכחים, הוא טוב לקידום שוויון לאימהות במקום העבודה, וטוב לאבות שהתקשו עד היום לשלב בין העבודה לזמן בבית.

בקריאה שלישית תמכו 42 ללא מתנגדים.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות