פסק דין: ניתן לערוך שימוע לאחר הודעת פיטורים

פסק דין: ניתן לערוך שימוע לאחר הודעת פיטורים

 סע"ש 49094-02-18 חן מימון נ' א. פ. א. חשמלאים בע"מ

ערכאה: בית הדין האזורי בבאר שבע

ניתן ביום: 1.2.2019

 עובדות המקרה

העובד הועסק אצל המעסיקה במשך כעשרה חודשים, העובד נפצע במהלך עבודתו ממלגזה ולאחר יומיים פוטר מעבודתו באמצעות מסרון. כעבור כחודש, קיבל העובד מסרון מטעם המעסיקה, אליו צורף מכתב הזמנה לשימוע. העובד השיב כי פוטר. בתגובה מטעם המעסיקה נכתב, כי לגורם אשר שלח את מסרון הפיטורים, לא היתה סמכות לעשות כן, הוא אינו מפוטר והוא מוזמן לשימוע. לטענת העובד, הוא פוטר שלא כדין באמצעות מסרון, בעודו שוהה ביום השני למחלתו עקב תאונת עבודה ובגלל יציאתו למחלה. העובד פנה באמצעות עורך דין אל המעסיקה במכתב התראה בו נטען כי המדובר בניסיון של המעסיקה לחזור בה מהודעת הפיטורים לאחר שהבינה כי מעשיה היו לא כדין.

 בשל האמור לעיל, בתביעה עתר העובד לתשלום פיצוי בגין אין מתן הודעה מוקדמת, פיצוי בגין פיטורים שלא כדין, פיצוי בגין פיטורים בזמן מחלה, פיצוי בגין פיטורים בחוסר תום לב ובניגוד להוראות חוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות, הודעה מוקדמת, פיצוי בגין הלנת שכר חודש העבודה האחרון ופיצוי בגין עגמת נפש.

 דיון והכרעה

בית הדין קבע שניתן לרפא פגם של הפסקת עבודה ללא שימוע בדרך של קיום שימוע מאוחר. זאת, בכפוף לכך שהשימוע נעשה בתום לב, בנפש חפצה ותוך נכונות לשקול מחדש את ההחלטה. בעניין זה יש לשאול האם הודעת הפיטורים יצרה מצב בלתי הפיך או שמא בשימוע מאוחר כדי לתקן את הפגם. בית הדין קבע שהזמנת העובד לשימוע מאוחר הייתה אותנטית, כאשר ההזמנה לשימוע נשלחה על ידי גורם אחר במעסיקה ולא על ידי הגורם במעסיקה אשר שפיטר את העובד לראשונה, והיה בה כדי לרפא את הפגם. העובד הוא שסיכל את האפשרות לקיום השימוע המאוחר ולא שכנע את בית הדין שיש טעם מספק לסיבה לפיה סירב להזמנה לשימוע המאוחר. ראוי היה כי העובד היה נותן למעסיקה את האפשרות לקיים השימוע, ואם היה סבור כי השימוע נערך שלא כדין, עדיין הייתה עומדת בפניו האפשרות לעתור לפיצוי בגין הפרת זכותו לטיעון, אולם עמידתו על הטענה והדרישה לפיצוי, לפני קיום השימוע המאוחר, אינה ראויה ויש בה כדי לאיין את זכותו לפיצוי. אשר על כן, תביעת העובד בגין פיטורים שלא כדין נדחתה.

בשאלה האם העובד זכאי לפיצוי בגין פיטוריו בזמן שהותו בתקופת אי כושר בגינה שולמו לו דמי פגיעה, קבע בית הדין כי לא נמצא שיש לפסוק לתובע פיצוי בגין פיטוריו בזמן מחלה, שהרי המעסיקה ביקשה לרפא את הפגם שנפל בפיטוריו והזמינה אותו לשימוע מאוחר. אין פסול בזימון העובד לשימוע באותה העת ובלבד שיחסי העבודה היו נמשכים עד למיצוי ימי המחלה, ובענייננו – דמי הפגיעה. כמו כן המעסיקה הבהירה כי העובד יוכל לשוב לעבודה עד לקיום השימוע, ובמידת הצורך יינתנו לו ימי הודעה מוקדמת. אלא שהעובד סיכל את האפשרות קיומו של השימוע המאוחר וריפוי הפגם, תוך עמידה על טענתו לפיה פוטר שלא כדין. אשר על כן, תביעת התובע ברכיב זה נדחתה.

לפסק הדין לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

עובד שזומן ולא הגיע לשימוע- סקירה קרא עוד ...
כללי עריכת שימוע קרא עוד ...
שימוע - סקירה מקצועית קרא עוד ...
זכאות לפיצויי פיטורים במקרה שהעובד נפטר קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות