מתי הפרשות לפנסיה חובה יבוא "במקום" תשלום פיצויי פיטורים?

מתי הפרשות לפנסיה חובה יבוא "במקום" תשלום פיצויי פיטורים?

שאלה: 

מתי הפרשות לפנסיה חובה יבוא "במקום" תשלום פיצויי פיטורים?

תשובה:

סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים קובע, כי תשלום לקופת תגמולים, לקרן פנסיה או לקרן כיוצא באלה, יכול לבוא במקום פיצויי פיטורים, אם נקבע כך בהסכם הקיבוצי החל על המעביד והעובד ובמידה שנקבע, או אם תשלום כאמור אושר על ידי שר העבודה ובמידה שאושר.

בהתאם לצו, החל משנת 2008, סעיף 14 חל על כל כספי הפיצויים אשר הופרשו בהתאם לצו ההרחבה. המשמעות לכך שההפרשות באות "על חשבון" פיצויי הפיטורים. דהיינו, פיצויי הפיטורים שהופרשו שייכים לעובד אף במידה ולא יהיה זכאי בסיום יחסי העבודה לפיצויים (אם טרם השלים שנה או שהתפטר בעילה שאינה מזכה בפיצויים), ומאידך המעביד לא יאלץ לבצע השלמה רטרואקטיבית לסכומים אלו לפי השכר האחרון של העובד.

החל משנת 2011, במקרה בו מעסיק מפריש לטובת העובד, מידי חודש, 8.33%, ומעוניין כי הפרשות אלו תהינה במקום פיצויי פיטורים, כך שלא יצטרך להשלים פיצויים לעובד לפי השכר האחרון, על המעסיק להודיע בכתב לקופה ולעובד שכספי ההפרשות לקופת פיצויי הפיטורים (לרבות ההשלמה ל- 8.33%), יבואו במקום פיצויי פיטורים (סעיף 9(א) לצו ההרחבה).

כלומר, מעסיק, אשר הפריש מידי חודש 8.33% והודיע בכתב לקופה ולעובד שכספי ההפרשות לקופת פיצויי הפיטורים יבואו במקום פיצויי פיטורים, יהיה פטור מהשלמת פיצויים בגין התקופה שהפריש.

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

תחולת סעיף 14 לפי הוראות צו ההרחבה לפנסיה חובה קרא עוד ...
דיווח מקוון של מעסיק על הפקדות לביטוח פנסיוני לקרן השתלמות ולקופת גמל קרא עוד ...
הפרשה לפנסיה לעובדים זרים - סקירה מקצועית קרא עוד ...
טבלת שיעורי הפרשות החובה לפי צו ההרחבה לפנסיה חובה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות