פסק דין: פיטורי עובד בשל מחלתו עומדים בניגוד לדין – אף אם הם נעשו לאחר שהסתיימו לעובד ימי המחלה הצבורים לזכותו

פסק דין: פיטורי עובד בשל מחלתו עומדים בניגוד לדין – אף אם הם נעשו לאחר שהסתיימו לעובד ימי המחלה הצבורים לזכותו

סע"ש 30320-11-16 זיוד עבד אלעזיז נ' ח.ש. יהודה נכסים בע"מ

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בחיפה

ניתן ביום: 1.7.2019

עובדות המקרה:

ענייננו בעובד אשר עבד בחברה העוסקת בשיווק סיטונאי של מוצרי מזון, במשך 22.5 שנים בתור נהג משאית, וזאת עד למועד בו פטור, לטענתו, בניגוד לדין.

באחד מן הימים נפגע העובד בתאונה בביתו אשר כתוצאה ממנה נגרם לעובד שבר בשורש כף יד ימין, בעקבות זאת, שהה העובד בחופשת מחלה בתשלום למשך 90 יום, וזאת תוך כדי הצגת אישור רפואי כדין.

יום לפני שהסתיימו לעובד ימי המחלה, זומן העובד לשימוע אשר התקיים למחרת היום – ולאחר מכן החליטה החברה לפטר את העובד.

העובד טען לפגמים בהליך השימוע שכן ההזמנה לשימוע שנמסרה לו בע"פ הייתה חפוזה, מהיום להיום, בלי התראה מוקדמת ומבלי שניתנה לו ההזדמנות להתייעץ עם אנשי מקצוע בטרם השיחה אליה הוזמן. זאת ועוד, העובד טען שהחברה פיטרה אותו באופן שרירותי ובחוסר תום לב אך ורק מכיוון שניצל את ימי המחלה אשר היו צבורים לזכותו.

החברה טענה מנגד, שבמסגרת זכותה לנהל את עסקה ניתנת לה הזכות להחליט מי יעבוד אצלה ומי לא, ומעבר לכך – לטענתה העובד עבד במקום אחר בזמן ששהה בימי מחלה ולמעשה מחלתו הייתה פיקטיבית.

דיון והכרעה:

בית הדין דחה את טענת החברה כי מחלת העובד הייתה פיקטיבית וזאת משום שהחברה לא הציגה ראיות לטענותיה.

זאת עוד בית הדין קבע כי "הסיבה לפיטורים הייתה שהתובע ניצל את כל 90 ימי המחלה – ימי מחלה בגינם היה לו אישור רפואי.

בנסיבות אלה, כאשר השתכנענו כי במועד בו חזר התובע לעבודתו כבר גמלה הנתבעת בליבה לפטרו מהסיבה שהוא ניצל עד תום את תקופת המחלה שעמדה לזכותו על פי דין, אנו סבורים כי שיחת השימוע שנערכה לתובע יום לאחר מכן הייתה חסרת משמעות ולמראית עין בלבד.

גם אם נקבל את טענת הנתבעת לפיה ההחלטה על פיטורי התובע התקבלה רק לאחר שיחת השימוע, טענה אשר אינה מתיישבת עם הראיות והעדויות שלפנינו וגם אם לא הייתה מניעה חוקית לנתבעת לפטר את התובע עם חזרתו מתקופת מחלה, הרי שאנו סבורים כי ההחלטה נגועה בחוסר תום לב מצד הנתבעת והתקבלה עקב מניעים פסולים ומכאן שהמדובר בפיטורים שנעשו בחוסר תום לב. יוזכר, כי מדובר בתובע אשר עבד אצל הנתבעת תקופה של כ-22.5 שנים ופוטר מעבודתו אך בשל כך שנאלץ להעדר מעבודתו בשל פציעה.

בעניין זה נוסיף עוד, כי לפי ההלכה הפסוקה אין לזמן לישיבת שימוע מהיום להיום, מבלי שתינתן לעובד הזדמנות נאותה לעיין בטענותיו של המעסיק ולהיערך מראש לשימוע."

מסקנות:

פיטורי עובד בשל מחלתו עלולים לעמוד בניגוד לכללי חובת תום הלב במשפט העבודה הישראלי ועלולים להיחשב כפיטורים בניגוד לדין – וזאת אף אם הפיטורים נעשו לאחר שהסתיימו לעובד ימי המחלה הצבורים לזכותו.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

עובד שזומן ולא הגיע לשימוע- סקירה קרא עוד ...
כללי עריכת שימוע קרא עוד ...
שימוע - סקירה מקצועית קרא עוד ...
ניהול רישומי נוכחות עובדים (דוח נוכחות) - סקירה מקצועית קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות