פיטורי עובד השוהה במחלה לא אסורים בהכרח

פיטורי עובד השוהה במחלה לא אסורים בהכרח

ד"מ 73078-01-18 עאמר דאהר נ' יו.טי.אס – יוניברסל פתרונות תחבורה בע"מ

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בנצרת

ניתן ביום: 12.7.2018

התובע עבד בנתבעת, אשר הפעילה סוכנות למכירת רכבים בנצרת עלית. הנתבעת פיטרה את התובע בעקבות סגירת הסניף בו עבד התובע, תוך מתן הודעה מוקדמת כדין, בת חודש ימים. התובע טען כי פוטר בזמן ששהה בחופשת מחלה, וזאת בניגוד לסעיף 4א(א) לחוק דמי מחלה, לפיו חל איסור לפטר עובד בזמן ששהה במחלה. משכך, תבע העובד דמי מחלה למשך חודשיים וחצי, וזאת בהתאם ליתרת ימי המחלה שנצברו לזכותו.

לאחר בחינת עדויות הצדדים, בית הדין קבע כי הנתבעת הודיעה לתובע על פיטוריו, בטרם ניתנה לתובע תעודת מחלה, ואילו התובע הוא זה שסירב לקבל את מכתב הפיטורים ומיד פנה לרופא המשפחה על מנת לקבל תעודת מחלה. זאת ועוד, נקבע כי פיטורי התובע נעשו בשל סגירת הסניף בו עבד. משכך, מתקיימים החריגים שנקבעו בסעיף 4א(ב) לכלל האוסר על פיטורי עובד במהלך מחלתו.

מסקנות: לפי פסק הדין, עת שניתנה לעובד הודעה מוקדמת לפיטורים, לפי חוק, בטרם נעדר מעבודתו עקב מחלתו – לא חל איסור על פיטוריו. נוסף על כך, ניתן לפטר עובד השוהה במחלתו, כאשר סיבת פיטורים עניינה הפסקת פעילות שאינה זמנית, וניתנה לעובד הודעה מוקדמת לפיטורים, לפי דין. נדגיש, כל עוד פיטורי העובד נעשים בהתאם לחריגים כאמור לעיל, רשאי המעסיק לפטר את העובד בתום תקופת הודעת המוקדמת, אף אם מועד זה חל בעת תקופת המחלה, ואין זה משנה כמה ימי מחלה צבורים נותרו לעובד. 

לפסק הדין המלא – לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

דמי פגיעה "תאונת עבודה" לעובד שכיר קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
טבלה מרכזת זכאות עובד לדמי מחלה קרא עוד ...
הגבלות פיטורים- סקירה מקצועית קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות