פיטורים על רקע סכסוך משפחתי הינם פיטורים שלא כדין

פיטורים על רקע סכסוך משפחתי הינם פיטורים שלא כדין

סע"ש 2039-02-17 רויטל ברזילי נ' מטלפרס פתרונות חכמים בע"מ

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה ת"א -יפו

ניתן ביום 2.7.2019

עובדות המקרה:

עניינו בעובדת אשר עבדה בחברה הנמצאת בבעלותו של גיסה, בעלה של אחות העובדת – עד למועד בו פוטרה מהחברה, לטענתה על רק סכסוכך משפחתי.

בעקבות זאת, תובעה העובדת את החברה, בין היתר, בגין פיטורים שלא כדין.

הנתבעת טענה שאין כל קשר בין פיטוריה של העובדת לבין הסכסוך המשפטי וכי למעשה התייתר הצורך בתפקידה של העובדה, שמלכתחילה "הומצא" במיוחד בשביל לספק לעובדת מקום עבודה, וזאת על רקע מצבה הכלכלי הקשה אליו נקלעה באותה התקופה.

דיון והכרעה:

נקבע כי העובדת הסתכסכה עם אחותה (אשתו של בעלי החברה), וזאת על רקע מחלוקת באשר לדרך הטיפול באמן, וכך למעשה החלו להידרדר היחסים בין העובדת לבין בעלי החברה.

בעלי החברה הזמין את העובדת לארוחה בערב ראש השנה וניסה לעשות הפסקה לסכסוך על מנת לשמח את האם – אולם העובדת סרבה להצעתו של בעלי החברה.

בית הדין קבע כי הגם שהוכח שמזה מספר שנים לא הייתה הצדקה מהותית לתפקיד של התובעת, השאלה שיש לשאול היא מדוע הוחלט לזמן אותה לשימוע במועד שבו היא הוזמנה. התשובה לכך, בהתחשב בראיות שנשמעו בתיק, לא יכולה להיות מנותקת מן הסכסוך המשפחתי וההתפתחויות שלו. התובעת זומנה לשימוע בעקבות סירובה להצעתו של בעלי החברה להגיע לארוחה בערב ראש השנה – ועל כן פיטוריה נעשו שלא כדין.

לאור האמור, חויבה החברה לשלם לעבודת פיצוי בגובה 5 משכורות, על סך 45 אלף שח וזאת בגין פיטורים שלא כדין.

מסקנות:

סכסוך משפחתי הינו בבחינת "שיקול זר" והוא אינו יכול להוות שיקול לפיטורי עובד, הגם אם קיימים שיקולים רלוונטיים אחרים המצדיקים את פיטורי העובד. שכן, במידה ויהיה כל קשר בין הפיטורים לבין הסכסוך – הליך הפיטורים כולו יוכתם וייחשב לפיטורים שאינם כדין. יצוין כי פסק הדין מדבר על סכסוך משפטי, אולם הוא יפה כלפי כל סכסוך מכל סוג שהוא – בין אם חברי, אישי וכו'.

לפסק הדין לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הגבלות פיטורים- סקירה מקצועית קרא עוד ...
איסור פיטורי עובד מחמת שירות מילואים קרא עוד ...
צבירת זכויות בחופשת לידה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות