עובד שאיחר נשלח הביתה על ידי המעסיק ונפסק שמדובר בפיטורים

עובד שאיחר נשלח הביתה על ידי המעסיק ונפסק שמדובר בפיטורים

ד"מ 2389-02-18 יוני כהן נ' נ.ש גונזלס הפצה בע"מ

ערכאה: בית הדין האזורי בתל אביב

ניתן ביום: 28.5.2019 

עובדות המקרה

העובד עבד אצל המעסיקה במשך כמעט חודש ימים, כמחלק עיתונים. העובד הגיע לעבודה באיחור ונאמר לו כי הקו אותו היה אמור לחלק ניתן לאחר וכי ילך לביתו. לאחר אותו יום, העובד לא שב לעבודתו אצל המעסיקה. לטענת העובד, הוא פוטר מעבודתו, ימים ספורים לפני שהשלים חודש עבודה מלא, מאחר שהמעסיקה ביקשה להימנע מתשלום הבונוס שהובטח לו במידה וישלים חודש עבודה, יקבל בונוס בסך 1,000 ₪. לטענת המעסיקה, העובד התפטר מעבודתו.

דיון והכרעה

בית הדין קבע שאמירה לתובע אשר התייצב לעבודה, גם אם באיחור, שעליו "ללכת הביתה", משמעה פיטורי העובד. זאת במיוחד כאשר לא נאמר לאחר מכן לתובע כי עליו לשוב ולהתייצב בעבודה. מסקנה זו מתיישבת עם העובדה שמהראיות עולה כי העובד איחר לעבודה פעמים רבות ולאורך זמן, למרות שעבד תקופה קצרה ביותר אצל המעסיקה. כלומר, שהתנהלותו של העובד בעבודה גרמה לכך שבסופו של יום, המעסיקה נאלצה להעביר את הקו שבו העובד עבד לעובד אחר ולפטר את העובד מעבודתו. מאחר שהעובד החל לעבוד ביום 25.9, הרי שביום 25.10, יומיים לאחר פיטוריו, היה אמור לקבל את הבונוס המוסכם. למרות סמיכות הזמנים, איננו סבורים שהעובד זכאי לבונוס. זאת לאור הראיות הברורות מהן עולה כי העובד נהג באדישות כלפי מקום העבודה ולא פעל בחריצות ראויה, שוכנענו כי הפיטורים היו קשורים לאיחורים הרבים ולא נעשו במטרה להתחמק מהבונוס המובטח. אשר על כן, התביעה לתשלום הבונוס נדחתה.

משאין חולק שהעובד עבד כחודש ימים ולא קיבל את שכרו, חלק זה של תביעתו התקבל ונפסקו לזכותו השכר בתוספת פיצויי הלנת שכר בגין האיחור בתשלום.

לפסק הדין לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

ניכויים מותרים משכרו של עובד בהתאם לסעיף 25 לחוק הגנת השכר קרא עוד ...
הכללים לניכוי חוב משכרו של העובד קרא עוד ...
טבלת שכר מינימום לבני נוער קרא עוד ...
אילו רכיבים מזכים בפיצויי הלנת שכר קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות