מעסיק רשאי לפטר עובד אשר פוגע בקיומה של אוירה נעימה וחיובית בעבודה

מעסיק רשאי לפטר עובד אשר פוגע בקיומה של אוירה נעימה וחיובית בעבודה

 סע"ש (חי') 31498-04-16 ענת שטיינפלד נ' חיים שבבו

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בחיפה

ניתן ביום: 10.12.2019

 עובדות המקרה

התובעת עבדה כחתמת ביטוח אלמנטרי אצל המעסיק, אשר בבעלותו סוכנות ביטוח, במשך כשלוש שנים, במהלכן העובדת ילדה ויצאה לחופשת לידה. התובעת הועסקה במקביל לחתמת ביטוח נוספת, אשר איתה חלקה חלל אחד. מיום חזרתה של העובדת מחופשת הלידה, התעוררו מריבות וחיכוכים בינה לבין החתמת הנוספת, אשר הובילו למערכת יחסים עכורה שפגעה בעבודה. שתי העובדות זומנו לשימוע, אשר בעקבותיו הוחלט לפטר את העובדת. העובדת הגישה תביעה נגד המעסיק לתשלום פיצויי פיטורים, פיצוי בגין אי מתן הודעה בדבר תנאי עבודה, פיצוי בגין העדר שימוע ופיצוי ממוני ולא ממוני מכח חוק עבודת נשים.

 דיון והכרעה

בית הדין התייחס לעובדה כי המעסיק זימן לשימוע לפני פיטורים את שתי העובדות, במהלכו הסביר לכל אחת מהן את הקושי בהמשך העבודה המשותפת ככל שהן ממשיכות לריב. עובדת האשימה את החתמת הנוספת בהאשמת שווא ולפיה היא "מלכלכת" עליה בפני קולגות בחברת הביטוח, המעסיק בדק את טענות העובדת ולאחר שהשתכנע שטענותיה אינן נכונות וכי המשך העסקתה תפגע בתפוקת המשרד החליט לפטר אותה.

בית הדין קבע כי בהתחשב בגודלו של העסק, התקיימה תכלית השימוע וניתנה לעובדת האפשרות להעלות את כל טענותיה בנוגע למצב היחסים בינה לבין החתמת הנוספת, טרם קבלת החלטה סופית בעניינה. זאת, גם אם הליך השימוע לא נערך "על פי הספר". טענות העובדת נשמעו על ידי המעסיק ואף נבדקו על ידו למול הגורמים הנוספים במשרד והעובדות בחברות הביטוח.

בית הדין קבע כי הוכח בפניו כי התובעת פוטרה מהעבודה על רקע היחסים העכורים בינה לבין החתמת הנוספת והשתכנע כי התובעת פוטרה משיקולים עניינים ורלוונטיים הנוגעים ליחסים העכורים בינה לבין החתמת הנוספת. בית הדין קבע, כי מותר למעסיק ובפרט בעסק קטן כדוגמת העסק בתביעה, לעמוד על קיומה של אוירה נעימה וחיובית בעבודה ולדרוש מהעובדים לקיים יחסים טובים ונטולי מריבות וחיכוכים עם יתר העובדים. מעסיק לא צריך להתעסק ו/או להפנות אנרגיה למריבות בלתי פוסקות ו/או ויכוחים בין העובדים ובפרט בעניינים שוליים כגון הזמנת אוכל מהסופר. מריבות בין העובדים פוגעות בתפוקת העבודה.

כלל טענות העובדת נדחו.

לפסק הדין לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה קרא עוד ...
חוזה לתקופה קצובה – סקירה קרא עוד ...
אבחנה בין עובד למתנדב קרא עוד ...
הדין החל על עובדים פלשתינאים המועסקים ביהודה ושומרון קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות