התפטרות במהלך התפרצות זעם לא בהכרח תיחשב להתפטרות

התפטרות במהלך התפרצות זעם לא בהכרח תיחשב להתפטרות

סע"ש 38398-04-17 לי עומר נ' דה ריבס תכשיטים בע"מ

ניתן ביום: 30.7.2018

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב – יפו

המדובר בתובעת ששימשה כפקידת קבלה בחברת יהלומים בבורסה (הנתבעת). התובעת הודיעה למעסיקתה שהנה בהיריון, ומכאן היחסים בין הצדדים התדרדרו, עד לסיום העסקתה של התובעת.

לטענת התובעת, מיד כשהודיעה לנתבעת על הריונה, זימנה האחרונה עובדת נוספת כדי לעובד לצידה של התובעת, על מנת שתוכל להחליף אותה בהמשך. משכך, החל דיון סוער בין התובעת לנציגת הנתבעת, שבסופו יצאה התובעת מהמשרד תוך שהיא אוספת את חפציה ואומרת שהיא עוזבת את העבודה. לאחר מכן, התובעת חזרה לעבודתה והבהירה שאינה מעוניינת להתפטר, ואף שלחה לנתבעת מכתב במסגרתו הבהירה שאין בכוונתה להתפטר. אולם, הנתבעת סירבה לקבל את התובעת חזרה לעבודה, ודרשה ממנה לעזוב את המקום תוך שהיא מזמנת את מאבטחי הבורסה לערוך חיפוש בתיקה, וללוות אותה ליציאה.

השופטת חופית גרשון יזרעאלי מבית הדין לעבודה בת"א קבעה כי התנהלות התובעת אינה מנתקת את יחסי העבודה בין הצדדים, ואין מדובר בהתפטרות אלא בחילופי דברים שנאמרו בשעת כעס, ובלשונה: "לכל היותר יש לראות את הדברים כהתפטרות של התובעת בעידנא דריתחא, ממנה חזרה מיד תוך שהבהירה את כוונתה להמשיך בעבודה בעל פה ובכתב". לאור האמור, נקבע כי הנתבעת פיטרה את התובעת, בכך שלא הגיבה למכתבה של התובעת וסירבה לקבלה חזרה לעבודה.

מכוון שהתובעת הייתה בהיריון, הרי שהתובעת פוטרה ללא קבלת היתר וללא עריכת שימוע, תוך שמאבטחי המקום עורכים חיפוש בתיקה ומגרשים אותה מהמקום. כבוד השופטת קבעה כי מדובר בפיטורים משפילים אשר פגעו בשמה הטוב של התובעת, וכי לא היה הצדק לחיפוש שנער בתיקה.

משכך, נפסק כי הנתבעת תשלם לתובעת פיצויים על סך של כ-200 אלף ₪, בין היתר בגין פיטורים בניגוד לחוק עבודת נשים, עוגמת נפש ופגיעה בשם הטוב.

לפסק הדין המלא – לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

עובד שזומן ולא הגיע לשימוע- סקירה קרא עוד ...
כללי עריכת שימוע קרא עוד ...
שימוע - סקירה מקצועית קרא עוד ...
החזרת עובדת לאחר חופשת לידה לאותה עבודה ובאותם תנאים קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות