גידופים כנגד המעסיק עשויים ליתר את הליך השימוע

גידופים כנגד המעסיק עשויים ליתר את הליך השימוע

סע"ש 34806-02-17 דנית אפרת יצחק נ' יובלי עדן בניה והשקעות בע"מ

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בנצרת

ניתן ביום: 28.6.2018

פסק הדין דן בעובדת שהחלה את עבודתה בשירות הנתבעת בתפקיד משרדי – פקידותי. לאחר כשבוע מתחילת עבודתה, חלתה העובדת ונעדרה מעבודתה. בימים בהם שהתה בתקופת מחלה, התנהלה שיחה טלפונית בין העובדת לבין מעסיקה אשר בעקבותיה יחסי העבודה בין הצדדים הגיעו לסיומם.

העובדת טענה כי מעסיקה פיטר אותה בשיחת טלפון, ללא שימוע, בזמן שהייתה בתקופת מחלה וכן מפאת הריונה. לפיכך, עתרה העובדת בין היתר לתשלום פיצויי פיטורים.

הכרעת בית הדין:

ביה"ד דן בשאלה האם התובעת פוטרה מעבודתה, בציינו כי המנהל התקשר לתובעת על מנת לזמנה לשיחה לבחון "איפה אנו עומדים" כדבריו, נוכח עומס העבודה במשרד. המנהל שיתף את התובעת בכוונתו להעסיק מישהי אחרת, ובכך למעשה פיטר אותה מבלי לומר זאת במפורש. יחד עם זאת, בשלב זה של השיחה עדיין לא נסגרה בפני התובעת האופציה להגיע לעבודה, לו רק רצתה בכך. אולם, המשך השיחה, שלל ממנה אופציה זו, נוכח כך שהתובעת מסרה לו שהיא בהיריון ואף אמרה לו באותה נשימה "שאלוהים ישלם לך". אין מדובר בקללה שעליה אפשר לעבור על סדר היום, במיוחד כשאשת המנהל ואחיה חולים במחלה קשה ולכן לא נותרה למנהל ברירה אלא לפטר את התובעת.

משהתובעת פוטרה, הרי שלא נערך לה הליך של שימוע כהלכתו, אלא שספק רב אם היה בשימוע כדי לשנות מדעתו של המנהל, בשים לב לעובדה כי התובעת קיללה וגידפה אותו. כמו כן, ספק אם בנסיבות אלה נכון יהיה לצפות ממנו לשקול את עמדתו מחדש. לכן, חרף היעדר קיומו של שימוע כהלכתו, אין הצדקה לפסיקת פיצוי לתובעת בגין היעדר שימוע.

באשר לפיטורים בתקופת המחלה – בית הדין עמד על כך כי התובעת גם אינה זכאית לפיצוי בשל פיטוריה בתקופת מחלה, בין היתר, מכיוון שלא היו צבורים לזכותה ימי מחלה וזאת מכוח סעיף 4א(א) לחוק דמי מחלה. לפיכך, לא הופרו הוראות חוק דמי מחלה, האוסרות על פיטורי עובד הנעדר מעבודתו עקב מחלתו ולא הייתה כל מניעה לפטרה במועד בו היא פוטרה.

לסיכום, בית הדין לא מצא כי קיימת הצדקה לפסוק לתובעת סכום כלשהו, ועל כן דחה את התביעה ואף חייב את התובעת בשכר טרחת עו"ד.

לפסק הדין המלא – לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

עובד שזומן ולא הגיע לשימוע- סקירה קרא עוד ...
כללי עריכת שימוע קרא עוד ...
שימוע - סקירה מקצועית קרא עוד ...
עובד הגיע לגיל 67. רוצים לתת לו פיצויים אבל גם שימשיך לעבוד בחברה. האם יש בעיה מבחינת דיני עבודה או מבחינת מיסויית? קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות