בעקבות אמירות של עובדת 'שאם לא מרוצים ממני שיפטרו אותה', נקבע שהמעסיק היה פטור מביצוע שימוע

בעקבות אמירות של עובדת 'שאם לא מרוצים ממני שיפטרו אותה', נקבע שהמעסיק היה פטור מביצוע שימוע

סע"ש 24868-04-16 ברטינה טינה גולדהגן נ' מ.ל.ב.ס טכנולוגיות בע"מ

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב

ניתן ביום: 4.12.18

עובדות המקרה

העובדת עבדה אצל המעסיק כמזכירה/ פקידה, במשך מעט פחות משנתיים, עד שפוטרה.       

לטענת העובדת, היא פוטרה לאחר שננזפה על ידי המעסיק שהלכה הביתה 8 דקות לפני סוף יום העבודה. הדברים נאמרו לעובדת בשיחת טלפון, אליה הגיבה במסרון שבו דרשה לערוך לה שימוע ושהמעסיק יתן לה מכתב פיטורים. למחרת היום, ניתן לה מכתב פיטורים. העובדת טוענת שלא נערך לה שימוע לפני פיטוריה ותבעה פיצויים בסכום של ארבע משכורות. בנוסף תבעה רכיבים נוספים: הפרשי פיצויי פיטורים, תמורת עבודה בשעות נוספות ופיצויים בגין אי מתן הודעה בכתב על תנאי עבודה.

דיון והכרעה

בית הדין קבע כי לאור התרשמותו מהעדויות וקיומן של סתירות בגרסת העובדת, מתקבלת הגרסה לפיה העובדת פוטרה לאחר מספר פעמים בהן נערכו לה שיחות בהן נאמר לה שיש מקום לשיפור בעבודתה, ואשר במהלכן נהגה התובעת לומר למעסיק "אם לא מתאים לך תפטר אותי" וכך גם במהלך השיחה בה הודע לה על הפיטורים. כלומר, בתגובתה של העובדת, היא למעשה הסכימה למעשה הפיטורים. משכך, לא היה על המעסיק לקיים עם העובדת שימוע, רק כ"טקס פורמאלי". בית הדין העיר, כי מן התמלולים עולה שהתובעת סברה בטעות, כי משמעות קיום שימוע היא מתן ארכה בת שלושה ימים או תשלום עבורם (הכוונה לימים שבין השימוע למתן מכתב הפיטורים או מההזמנה לשימוע ועד לקיומו), עניין זה עמד בלב טיעוניה וטרוניותיה ולא עצם העובדה שפוטרה מבלי שניתנה לה הזדמנות להתייחס להחלטה לפטרה. הדבר מעיד על הלך רוחה של התובעת בזמן אמת ויש בו ללמד כי לא סברה שלא ניתנה לה הזדמנות אמיתית להציג את טיעוניה בנושא הפיטורים. בית הדין הוסיף, שאם הדברים היו מועלים על הכתב בזמן אמת, כהווייתם, הדבר היה מהווה ראיה משמעותית לאופן שבו הצדדים נהגו בזמן אמת. 

לסיכום, מאחר שהתקבלה גרסת העובדת לגבי נסיבות הפיטורים, לפיה לאחר ויכוח בעניין מקצועי, שבסופו היא שאמרה למעסיק שיפטר אותה, אם אינו שבע רצון מתפקודה, אין לפסוק לזכות העובדת פיצויים בגין אי עריכת שימוע לפני פיטורי, ותביעתה לפיצויים בגין פיטורים שלא כדין נדחית.

לפסק הדין לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

עובד שזומן ולא הגיע לשימוע- סקירה קרא עוד ...
כללי עריכת שימוע קרא עוד ...
שימוע - סקירה מקצועית קרא עוד ...
קביעת שכר אחרון לצורך פיצויי הפיטורים קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות