בוטלו פיטורי עובדת שהודעת הפיטורים ניתנה לה זמן רב לאחר השימוע

בוטלו פיטורי עובדת שהודעת הפיטורים ניתנה לה זמן רב לאחר השימוע

סע"ש 7889-07-19 אורלי כהן נ' טליה שטראוס נ' קרן המחקרים, פיתוח תשתיות ושירותי בריאות, ליד מרכז וולפסון

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב

ניתן ביום: 28.7.2019

עובדות המקרה

העובדת הועסקה בתפקיד מזכירה במכון הלב בבית החולים וזאת בהסכם עבודה אישי. כנגד העובדת הצטברו תלונות משלוש עובדות על אלימות. בגין תלונות אלו נערכו לעובדת בירורים ושימועים, אשר בסופם לא התקבלה החלטה או שהוחלט על המשך העסקתה של העובדת. לעובדת ניתנו הזדמנויות רבות והיא הוזהרה שלא להיות מעורבת באירועי אלימות. לאחר כארבעה חודשים מיום השימוע האחרון אשר נערך לעובדת, קיבלה העובדת הודעת פיטורים. העובדת טוענת כי עקב הזמן הרב שחלף בין מועד השימוע והודעת הפיטורים, ניתק את הקשר ביניהם ונסיבות השתנו והיה על המעסיקה לערוך לעובדת שימוע נוסף. על כן הגישה העובדת לבית הדין בבקשה למתן צו מניעה זמני, שיורה על ביטול פיטוריה.

דיון והכרעה

בית הדין פתח ואמר, כי אינו נדרש להכריע במחלוקות מסוג זה וכי למעסיק פררוגטיבה לשקול סיום העסקתו של עובד המעורב במקרי אלימות תוך יצירת סביבת עבודה רווית מתח ותלונות. בית הדין קבע כי לא נמצא פגם כלשהו בשיקול דעתה של המעסיקה, אשר החליטה להזמין את העובדת לשימוע בגין אירועי האלימות. לעומת זאת בית הדין מצא כי נפל פגם מהותי בעובדה כי בין השימוע לבין קבלת ההחלטה על הפיטורים חלפו כארבעה חודשים.

בית הדין קבע כי פרק הזמן שחלף מנתק את הקשר בין השימוע לבין הפיטורים וככל שהמעסיקה עמדה על הליך הפיטורים, חלה עליה חובה לשוב ולבחון פעם נוספת האם הבסיס העובדתי להחלטה עדיין תקף והאם לא חלו שינויים בנסיבות האישיות של העובדת. החובה לשוב ולשקול שוב את ההחלטה מעמידה אף למבקשת זכות להשמיע שוב את טענותיה בהליך שימוע ראוי המאפשר לה לשוב ולנסות לשכנע את בעל הסמכות, על רקע הזמן שחלף ושינוי הנסיבות, לשנות מדעתו. בית הדין קבע כי אין זה ראוי להותיר את העובדת במצב של חוסר ודאות לגבי המשך העסקתה ויתרה מכך, מקובלת טענת העובדת כי משחלף הזמן ולא התקבלה החלטה, היה לה מקום להניח כי הוחלט על המשך העסקתה. אין לדרוש מן העובדת ליזום פנייה בעניין החלטה המוטלת על מעסיקה. בית הדין התייחס לעובדה כי בפרק הזמן שחלף בין מועד השימוע למועד הפיטורים, לא הוגשה כל תלונה כנגד העובדת. יש להדגיש כי בכל מקרה התלונה האחרונה היתה מעל 8 חודשים מהמועד בו הוחלט על הפיטורים. בנוסף, בפרק זמן זה נערכה למבקשת הערכת עובד חיובית.

בית הדין קבע כי פרק הזמן שחלף לרבות הנסיבות שפורטו חייב את המעסיקה, אשר חפצה להמשיך בהליך הפיטורים לערוך למבקשת שימוע נוסף, לאפשר למבקשת לטעון את טענותיה ולקבל החלטה על רקע הטיעונים החדשים. בית הדין קבע כי נפל פגם בהליך הפיטורים ונתן צו לפיו פיטורי העובדת מבוטלים.

לפסק הדין לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

עובד שזומן ולא הגיע לשימוע- סקירה קרא עוד ...
כללי עריכת שימוע קרא עוד ...
שימוע - סקירה מקצועית קרא עוד ...
דמי מחלה ודמי בידוד - סקירה והשוואה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות