תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) (תיקון מס' 4), התש"ף – 2020

תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) (תיקון מס' 4), התש"ף – 2020

ביום 14.4.2020 פורסמו תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) (תיקון מס' 4), התש"ף – 2020.

אסורה הפעלה של מקום או עסק לרבות בבית מגורים

קניון (למעט מקום למכירת מזון, ובכלל זה בית אוכל, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה) דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון, ספרייה, מוזיאון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, גני שעשועים ומתקני שעשועים, עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, לרבות טיפולי רפואה אלטרנטיבית, מקום לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, שמורת טבע, גן לאומי, אתר מורשת, ומקום שיש בו אטרקציה תיירותיות;

אסורה הפעלת שוק קמעונאי הפתוח לציבור הרחב, וכן דוכן בשוק כזה (כולל דוכן מזון ) ולמעט שוק סיטונאי למעט חנות המפורטת בסעיף 4 בהמשך עדכון זה, המצויה במבנה סגור בשוק.

אסורה הפעלה של חנויות שאינן מנויות בסעיף 4 בהמשך עדכון זה, או מעבדה לתיקון מכשירים שהתקלקלו או להחלפתם (למעט מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים) בדרך של פתיחתן לציבור. ניתן להפעיל חנות או מעבדה בדרך של הזמנה מראש בטלפון או באינטרנט בשירות משלוחים בלבד וללא איסוף מהחנות או המעבדה.

ניתן להפעיל את המקומות הבאים בתנאים כדלקמן:

מקום למכירת מזון, בית מרקחת, חנות אופטיקה, חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, וכן מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים, בהתקיים התנאים הבאים:

א. המחזיק או המפעיל של המקום יקפיד, ככל הניתן, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים שאינם גרים באותו מקום לרבות בתורים ולשם כך יסמן מקומות לעמידה באזור הקופות הרושמות ובאזור שבו יש תור.

ב. המחזיק או המפעיל של המקום ימנע, ככל האפשר, צפיפות של אנשים במקום אחד ולצורך כך יווסת את כניסת המבקרים, כך שבכל עת לא ישהו בתוך החנות לקוחות ביחס של יותר מ-4 לכל קופה רושמת פעילה.

ג. מדידת חום – ראו להלן בפרק "אחריות מעסיק".

את כל יתר החנויות וכן בתי אוכל (לרבות בית אוכל בבית מלון) ניתן להפעיל בהזמנה מראש באמצעות טלפון או  אינטרנט בשירות משלוחים בלבד וללא איסוף מהחנות או בית האוכל.

בכפוף לכל מה שצוין לעיל לגבי פעילות אסורה, ניתן לבצע שירות משלוחים ובלבד שהמשלוח יונח בסמוך לפתח בית המגורים, מחוצה לו.

בנסיעה ברכב פרטי, אף לצורך נסיעה לעבודה, יהיו עד 2 נוסעים באותו הרכב, למעט אנשים הגרים באותו מקום, אלא אם יש צורך חיוני בנסיעה של מעל 2 נוסעים באותו הרכב.

שירות הסעה לעובדים למקום עבודתם וחזרה ממנו בהתאם להוראות המנהל (קרי מנהל שירותי הרפואה מכוח פקודת בריאות העם) לעניין מניעת הדבקה.

אחריות מעסיק – מעסיק במקום עבודה אחראי לכל אלה:

חובת תשאול על מצב בריאותי של הנכנסים למקום העבודה (לרבות עובדים) ובנוסף הרשאה למדידת חום של הנכנסים למקום, אך לא מדובר בחובה. 

חובת התשאול על מצב בריאותי – על פי התקנות המעודכנות, על המעסיק, או מי מטעמו לשאול את הנכנסים למקום העבודה: האם אתה משתעל? האם חום גופך 38 מעלות צלזיוס ומעלה או האם היה לך חום כאמור בשבוע האחרון? האם היית במגע עם חולה קורונה בשבועיים האחרונים?

לא תותר כניסה למי שלא ענה בשלילה לכל אחת מהשאלות למעט מי שמשתעל בשל מצב כרוני כמו אסתמה או אלרגיה אחרת.

מדידת חום – על המעסיק להסדיר ביצוע של מדידת חום באמצעי שאינו פולשני לנכנסים למקום, ככל הניתן. לא תותר כניסה של אדם עם חום גוף של 38 מעלות צלזיוס ומעלה.

דרישות אלו חלות גם על מקום למכירת מזון, בית מרקחת, חנות אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מוצרי היגיינה וכן מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים, בשינויים המחויבים.

שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם; במקום עבודה שבו לא ניתן לשמור על מרחק כאמור, ידאג המעסיק לאמצעים אחרים למניעת הדבקה.

לכל עובד יוקצה ציוד אישי קבוע ככל הניתן ובכלל זה מקלדת, עכבר, טלפון קווי; ציוד בשימוש של יותר מאדם אחד, יעבור חיטוי קפדני לפני כל העברה מאדם לאדם.

מתן הנחיה לעובדים על שמירה קפדנית של כללי היגיינה ובכלל זה שטיפת ידיים.

מתן הנחיה לעובדים כי בעת שימוש במעלית במקום העבודה, לא יהיו במעלית יותר משני נוסעים.

התקנות מגדירות גם ענישה פלילית בגין הפרות. 

 

תקנות אלו יעמדו בתוקף עד ליום 19/4/2020 בשעה 6:00

 

לתקנות לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
הגבלות על עובד שלא התחסן נגד נגיף הקורונה קרא עוד ...
תשלום לעובד בתקופת בידוד קרא עוד ...
הגבלת פעילות של מקומות עבודה - 25.9.2020 קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות