האם ניתן לפדות ימי חופשה במהלך עבודה?

האם ניתן לפדות ימי חופשה במהלך עבודה?

שאלה:

האם ניתן לפדות ימי חופשה במהלך עבודה?

תשובה:

סעיף 13 לחוק חופשה שנתית קובע: "חדל עובד לעבוד לפני שניתנה לו החופשה המגיעה לו עד ליום שבו חדל לעבוד, ישלם המעביד פדיון חופשה בסכום השווה לדמי החופשה שהיו משתלמים לעובד אילו יצא לחופשה ביום שבו חדל לעבוד". בהתאם לכך, בפסיקה נקבע כי הדרך היחידה המותרת לתשלום פדיון חופשה היא כאשר חדל העובד לעבוד מבלי שניתנה לו החופשה המגיעה לו. במקרה כזה ישלם לו המעביד את פדיון יתרת ימי החופשה שלא הספיק לנצל בתקופת עבודתו. מאחר ותכליתו של חוק חופשה שנתית היא הוצאת העובד לחופשה, על מנת שינוח מעבודתו וינפוש, הפסיקה ציינה כי לא ניתן לפדות את חופשת העובד בתשלום תוך כדי עבודתו, ותשלום פדיון חופשה במהלך תקופת העבודה, מבלי שניתנה לעובד חופשה בפועל, אינו נזקף על חשבון הזכות לחופשה שנתית (ע"ע 324/05 ריבה אצלדייב נ' עמישב שירותים, מיום 27.3.06; ע"ע 1144/04 אברהם מרחיב נ' מוקד אמון סביון (1981) בע"מ, מיום 21.12.06).

לתשומת לב המעסיקים:

מעסיק שפודה לעובד ימי חופשה במהלך תקופת העבודה עלול להסתכן בתשלום כפל במידה והעובד ידרוש בסיום עבודתו פדיון חוזר של ימי החופשה.

יצויין כי האמור נוגע לימי החופשה השנתית בשיעור שנקבע על פי החוק. ואולם, בניגוד לימי חופשה לפי החוק, אשר יכולים להיפדות רק עם תום יחסי העבודה, ימי חופשה חוזיים יכולים להיפדות גם במהלך תקופת העבודה, הכל כפי שהוסכם בחוזה.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
חישוב זכאות לימי חופשה שנתית קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
תשלום שכר לעובדים בעבור "יום כיף" קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות