מחלה במהלך חופשה ללא תשלום

מחלה במהלך חופשה ללא תשלום

שאלה:

שלומית סיכמה עם מעסיקה על יציאת לחופשה ללא תשלום לתקופה של 3 חודשים. במהלך התקופה שלומית חלתה. לשלומית ימי מחלה צבורים לזכותה. האם תהיה שלומית זכאית לתשלום עבור תקופת המחלה ?

תשובה:

חופשה ללא תשלום, להוציא זאת שמכוח חוק, כגון החופשה לעובדת מכוח חוק עבודת נשים, תשי"ד-1954, (סעיף 7(ד)), אינה מהנושאים המוסדרים בחוק. לעיתים מוסדר נושא זה בהסכם קיבוצי, אך לרוב מוסדר הנושא בכל מקרה ומקרה בהסכם אינדיבידואלי, עם מתן החופשה.

הפסיקה ציינה, כי חופשה ללא תשלום יוצרת מצב של "השעיית" חוזה העבודה, ולכן, עם תום החופשה ללא תשלום חוזר המצב, לעניין זכויות וחובות, לנקודה שבה הושעה חוזה העבודה, בכפוף כמובן למוסכם במפורש, באשר עצם החופשה יסודה בהסכם.

סעיף 2(א) לחוק דמי מחלה קובע את הזכות לדמי מחלה ל"עובד שנעדר מעבודתו עקב מחלה", דהיינו, זכאות לדמי מחלה הינה בתקופת העבודה ולא במצב של השעיית חוזה העבודה.

כמו כן, הזכאות מותנית בהיעדרות של עובד מעבודתו עקב מחלה. מכאן עולה כי עובד שחלה, אך הוא לא נעדר מעבודתו עקב מחלתו, למשל במקרה שבו אין הוא עובד באותו יום מאחר ועבודתו היא חלקית, אינו זכאי לדמי מחלה בעבור אותו יום, על-אף היותו חולה. הטעם לכך הוא כי אין העובד סובל מהפסד השתכרות עקב המחלה באותו יום. כך הוא הדין גם כאשר העובד נמצא בחל"ת. לא המחלה היא שמונעת ממנו לבצע עבודתו, אלא עצם היותו בחל"ת, ועל כן הוא לא יהיה זכאי לתשלום דמי מחלה בעבור ימים שבהם היה חולה במהלך תקופת החל"ת. 

לאור האמור לעיל, לא תהיה זכאית שלומית לתשלום עבור ימי מחלתה בתקופה זו.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות