כמה ימים מראש יש לקבוע את מועד החופשה?

כמה ימים מראש יש לקבוע את מועד החופשה?

 

שאלה:

כמה ימים מראש יש לקבוע את מועד החופשה?

תשובה:

ס' 9 לחוק קובע כי לגבי חופשה של שבעה ימים (קלנדריים) ומעלה , תאריך תחילת החופשה ייקבע לפחות ארבעה עשר יום מראש. משנקבע התאריך, על המעביד לרשום אותו בפנקס החופשה (המתנהל על פי סעיף 26 לחוק). כפי שפורש בפסיקה, המעסיק הוא הקובע והמסדיר את מועד יציאתם של עובדיו לחופשה שנתית, בתיאום עם העובדים, בתום לב ובדרך סבירה. לכן, קביעת תאריך החופשה מראש משמעה בעיקר חובת המעביד על מתן התראה מראש לעובדיו אודות יציאתם העתידית לחופשה. בפסיקה נקבע, כי הוצאתם של עובדים לחופשה ללא הודעה מראש כנדרש בסעיף 9 בחוק, לא תיזקף על חשבון החופשה השנתית של העובדים (דב"ע (ארצי) לו/4-5, משה גינסטלר נ' מדינת ישראל, ניתן ביום 26.10.76).

בחופשה שאורכה פחות משבעה ימים (קלנדריים) יש לקבוע את מועד החופשה זמן סביר מראש, אך לא הוגדר מהו הזמן לכך בחוק.

יצויין כי על אף שבדרך כלל העביד הוא המסדיר את מועדי החופשה, כאמור לעיל, חוק חופשה שנתית מעניק לעובד יומיים בשנה שבהם הוא הקובע את מועדי החופשה, ואין למעביד זכות סירוב. לפי סעיף 6 לחוק חופשה שנתית, בהודעה למעביד של 30 ימים מראש לפחות, עובד רשאי לקחת יום אחד מן החופשה במהלך שנת העבודה שבעדה היא ניתנת בכל מועד שיבחר וכן יום אחד נוסף באחד מהימים המנויים בתוספת, ובתוכם כלולים בין היתר צומות, ערבי חגים, ימי זכרון וימים משמעותיים נוספים, כדוגמת פורים, מימונה, ל"ג בעומר, יום האישה הבינלאומי וכו'.

דהיינו, שני ימים אלו שבעניינם קובע החוק שהעובד מוסמך להודיע למעבידו על לקיחתם, ולמעביד אין זכות סירוב, מחייבים את העובד על הודעה למעביד של לפחות 30 יום מראש. 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

חישוב זכאות לימי חופשה שנתית קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
תשלום שכר לעובדים בעבור "יום כיף" קרא עוד ...
אורך ימי החופשה השנתית במגזר העסקי (תעשיה, מלאכה ועוד) קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות