כיצד יש לחשב שעות נוספות שבועיות?

כיצד יש לחשב שעות נוספות שבועיות?

שאלה:

כיצד יש לחשב שעות נוספות שבועיות?

תשובה: 

לפי הגדרת החוק, שעות נוספות הן שעות העבודה הנוספות על התחום שנקבע ליום עבודה ולשבוע עבודה. דהיינו, את חישוב השעות הנוספות יש לבצע על פי חישוב יומי ושבועי.

כאשר עובד מועסק בשבוע עבודה של 5 ימים

ברמה היומית השעות הנוספות תהינה בימי א'-ה' כל שעה מעל 9 שעות (או 8.4, אם כך נוהג המעביד), וברמה השבועית: כל שעה מעל 42 שעות.

כאשר עובד מועסק בשבוע עבודה של 6 ימים

ברמה היומית השעות הנוספות תהינה בימי א'-ה' כל שעה מעל 8 שעות (או 7.4, אם כך נוהג המעביד) וביום ו' כל שעה מעל 4 שעות. ברמה השבועית: כל שעה מעל 42 שעות.

עובד עבד שעות נוספות מעל 42 שעות שבועיות גם ביום חמישי וגם ביום שישי. כיצד יש לחשב את השעות הנוספות?

הפסיקה לא קבעה הוראה מפורשת לשאלה. אך מסעיף 16 לחוק אשר קובע את גמול השעות הנוספות: בעד שתי השעות הנוספות הראשונות שבאותו יום תשולם תוספת 25% משכר הרגיל (125%), ובעד כל שעה נוספת שאחריהן תוספת של 50% מהשכר הרגיל (150%), וכאמור את חישוב השעות הנוספות יש לבצע על פי חישוב יומי ושבועי (דב"ע נד/242–3 אוריינט קולור בע"מ נ' ממן, ע"ע 188/06 סמי בוג'ו נ' קל בניין), אזי לפרשנותנו, מאחר וכלל השעות מעבר לשעה ה- 42 לאותו השבוע, הינן שעות נוספות, אזי יש להמשיך ולחשב ברצף את כלל השעות הנוספות השבועיות החל מהשעה ה-43 באותו השבוע.

לדוגמה:

עובד עבד ביום חמישי 8 שעות. בסיום שעת העבודה החמישית, הגיע העובד לסך של 42 שעות שבועיות. בנוסף, העובד עבד גם ביום שישי 4 שעות.

התשלום לעובד בעבור יום חמישי יהיה – 5 שעות ראשונות (עד 42 שעות שבועיות), ישולמו כשכר רגיל של 100%. 2 שעות נוספות בסך 125% (השעות ה- 43 ו- 44 לשבוע) ושעה נוספת (השעה ה- 45 לשבוע) בסך של 150%.

ביום שישי, שעות העבודה הינן למעשה רצף של השעות הנוספות השבועיות, אשר החלו להיספר מרגע בו הגיע העובד ל- 42 שעות שבועיות, וחישוב שעת העבודה הראשונה ביום שישי, יהיה כשעה נוספת שבועית ה- 56 ואלך. מכאן, 4 שעות העובדה ביום שישי יחושבו כל אחת כשעה נוספת בתעריף של 150%.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות