כיצד זוקפים שווי של נופש כתחליף לדמי הבראה בתלוש השכר של העובדים?

כיצד זוקפים שווי של נופש כתחליף לדמי הבראה בתלוש השכר של העובדים?

שאלה:

מעסיק מעוניין להוציא עובדים לנופש כתחליף לתשלום דמי הבראה. על הנופש של כל אחד מחמשת העובדים הוא משלם 3000 ש"ח (ובסה"כ 15,000 ש"ח על כלל העובדים). כיצד עליו לזקוף את השווי בתלוש של כל אחד מהעובדים, והאם יש לזקוף לכל עובד את כל סכום הנופש שהוצא לגביו, או רק את שווי זכאותו להבראה?

 

תשובה:

לגבי עצם השאלה האם ניתן להוציא עובדים לנופש כתחליף לתשלום דמי הבראה:

בפסיקה של בית הדין האזורי לעבודה נקבע כי ככלל אין לפסול תשלום דמי הבראה בדרך של מימון טיולים על ידי המעביד במקום תשלום דמי הבראה בפועל, אך על המעביד להודיע לעובדים מראש כי יציאתם לטיול היא על חשבון דמי הבראה להם הם זכאים, והעובדים צריכים להסכים לכך, בין במפורש ובין בדרך התנהגות (תב"ע (תל-אביב-יפו) נד/1691-3 – אריאלה מילר נ' תוריקו. ניתן ביום 19.3.1997).

מאחר והיתה פסיקה אזורית נוספת, מאוחרת יותר, שבה לא נבחנה כלל הסכמה שבהתנהגות, מומלץ למעסיקים שמעוניינים שהוצאה לנופש תהיה על חשבון דמי ההבראה, שיקבלו לכך הסכמה מפורשת מהעובדים, ועדיף בכתב (תע"א 228-07 אנגל מירי נ' מונה טורס חדרה בע"מ (1986), ניתן ביום 24.5.2010 בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה).

מעבר לתנאים הנ"ל, של הודעה מראש לעובדים וקבלת הסכמתם, חשוב להדגיש כי במידה והנופש לא מכסה את כל שווי הזכאות של העובד להבראה באותה שנה, יש לבצע השלמה של התשלום.

 

בהנחה שכל התנאים הנ"ל התקיימו, על המעסיק לזקוף שווי בתלוש של כל אחד מהעובדים על כל סכום ההוצאה שהוציא לגביו. לכן, במקרה זה, ייזקף בתלוש של כל אחד מהעובדים 3,000 ש"ח. כל הסכום מהווה טובת הנאה לעובד ולכן הסכום כולו נזקף, גם כאשר הזכאות להבראה של מי מהעובדים היתה נמוכה מ-3,000 ש"ח באותה שנה.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

מיסוי מענק עקב פרישה או עקב מוות ותשלומים נלווים קרא עוד ...
נקודות זיכוי בגין תואר אקדמי קרא עוד ...
נקודות זיכוי לחייל/ת משוחרר/ת קרא עוד ...
מס הכנסה שלילי - תקציר זכויות קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות