חופשות לתקופות קצרות ונפרדות

חופשות לתקופות קצרות ונפרדות

 

שאלה:

עובד מעוניין לנצל את ימי חופשתו באמצעות יציאה לחופשות קצרות של יום או יומיים כל פעם לאורך השנה. האם הדבר אפשרי?

תשובה:

סעיף 8 לחוק חופשה שנתית קובע כי על החופשה להיות רצופה, אך בהסכמת העובד והמעביד (וכן באישור ועד עובדים אם ישנו) – ניתן לחלק חופשה ובלבד שפרק אחד ממנה יהיה לפחות שבעה ימים.

מכאן, שעובד צריך לקחת מתוך מכסת חופשתו הצבורה לפחות שבעה ימי חופשה רצופים בשנה, ואת יתרת ימי חופשתו הצבורה העובד יוכל לחלק לחופשות קצרות, בתנאי שהמעביד מסכים. בפסיקה נקבע כי הוצאת המעביד את עובדיו לחופשות קצרצרות לסירוגין, מבלי לשלב חופשה של שבעה ימים רצופים לפחות, אינה מקיימת את דרישת חוק חופשה שנתית.

עוד נקבע, כי אין לראות בהיעדרויות ליום יומיים מדי פעם, המוכתבות על ידי תהליך הייצור, יציאת המעביד ידי חובתו לתת חופשה שנתית, לפי רוחו ולשונו של החוק (דב"ע לב/3-30 יוסף פרידמן נ' תל-פרי בע"מ, פד"ע ד 232).

כמו כן, בהתאם להלכה הפסוקה, אין המעביד רשאי לראות כימי חופש של עובד, את הימים הבודדים בהם משיקוליו לא סיפק לעובד סידור עבודה, כאשר מדובר בעובד חודשי. ימים אלה לא משמשים את המטרה לשמה מוענקת חופשה שנתית לעובד, ולפיכך המעביד אינו רשאי לקזזם מימי החופשה של העובד (תעא 9714-09 יעקב ניניו נ' מסיעי אריה שאשא בע"מ (תל-אביב-יפו), 05/09/2011).


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

חישוב זכאות לימי חופשה שנתית קרא עוד ...
אורך ימי החופשה השנתית במגזר העסקי (תעשיה, מלאכה ועוד) קרא עוד ...
טבלת אורך החופשה השנתית בהתאם לחוק חופשה שנתית קרא עוד ...
היעדרות ועבודה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות