זכות מעסיק לקביעת אופן רישום הנוכחות

זכות מעסיק לקביעת אופן רישום הנוכחות

שאלה:

האם למעסיק יש את הזכות לקבוע על דרך רישום הנוכחות, לשנות אותה לפי צרכי העסק, ולקבוע סנקציה של שלילת שכר למי שלא מדווח נוכחות בהתאם להוראות?

 

תשובה:

הלכה פסוקה היא כי זכותו של המעביד לנהל את עסקו ולהורות לעובד על דרכי רישום הנוכחות, וכן זכותו של המעביד לשנות את דרך דיווח הנוכחות, ולהחליט, למשל, על מעבר מרישום ידני לרישום באמצעות שעון נוכחות. 

בפסיקה נקבע כי עובד חייב לציית להוראת מעבידו בדבר דרך הדיווח על שעות העבודה, ומן הפסיקה ניתן ללמוד כי הפסקת התשלום על דיווח שלא נרשם לפי דרישת המעביד, כאשר היא ברורה ונשנית, הינה סנקציה לגיטימית של המעביד (ע"ב 1786/09 ד"ר ג'דעון זיינה נ' מועצה מקומית עילבון, ניתן ביום 23/11/2009 בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת).

חשוב לומר, כי על פי ההלכה הפסוקה הפררוגטיבה של המעביד לנהל את עיסקו כרצונו, קיימת כל עוד אין פוגעים בחוק או בזכות יסוד מוגנת של העובד, וכמובן בכפוף למגבלות, המסייגות את סמכויות המעביד מכוח החוק, הסכם קיבוצי או חוזה אינדיבידואלי. זכות זו, מן הראוי שתעמוד "במבחן הסבירות", היא אינה זכות מוחלטת של המעביד, ועליה להתאזן לעומת זכויותיהם של העובדים, בין השאר, בהתחשב בכבוד האדם שלהם ובזכותם לחופש העיסוק. לכן, כל עוד אופן רישום השעות שדורש המעביד הוא סביר, העובד חייב לציית לו.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...
מבצע "מגן וחץ" - מידע חשוב למעסיקים קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות