האם עובד שיום חג יצא ביום מחלה יהיה זכאי לדמי חג?

האם עובד שיום חג יצא ביום מחלה יהיה זכאי לדמי חג?

 שאלה: 

האם עובד שיום החג יצא ביום מחלתו יהיה זכאי לדמי חגים?

תשובה:

חוקי העבודה בישראל אינם מתייחסים במפורש לשאלה בדבר תשלום לעובד על חג שיוצא על יום מחלתו של העובד. לכן שתי האופציות לתשלום לעובד שחלה במהלך החג הן אפשריות: או לשלם לעובד כאילו מדובר ביום מחלה, או לשלם לעובד דמי חגים. 

לדעתנו יש לשלם לעובד דמי חגים על החג בו חלה, כלומר שכר עבודה מלא, שאם לא כן, עלולה להיגרע זכותו החוקית של העובד לדמי חגים בעבור ימי חגיו. למשל, אם יצא החג ביום מחלתו השני של העובד, התשלום לפי חוק דמי מחלה יזכה אותו רק ב50% משכרו וכמו כן ינוכה לו יום מימי המחלה הצבורים לזכותו. לעומת זאת, אם התשלום יהיה לפי דמי חגים, ישולם לעובד 100% בעבור יום זה, ולא יורידו לו יום מימי המחלה הצבורים לו. מאחר ומטרת חוק דמי מחלה היא לספק לעובד פרנסה גם בימי מחלתו, המונעים ממנו לעבוד, לא יתכן שחוק זה ירע את זכויותיו ויפגע בזכותו לקבלת דמי חגים כאשר מחלתו נופלת על חג שבו היה אמור לשבות ולהיות זכאי ממילא לשכר מלא.

יצויין, כי ספירת ימי מחלת העובד לא מתחילה מהיום הראשון שבו העובד נעדר מעבודתו, אלא מהיום הראשון למחלתו. נתון זה יהיה רלוונטי למשל כשעובד חולה בחג וממשיך להיות חולה גם לאחר החג, יום זה ייחשב היום השני למחלתו (שמזכה ב50% מהשכר) ולא היום הראשון למחלתו (שבעבורו אין תשלום).


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...
מבצע "מגן וחץ" - מידע חשוב למעסיקים קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות