האם עובד רשאי להיעדר מעבודתו ביום הבחירות לרשויות המקומיות/מועצות אזוריות? מה דין היעדרות זו? ומה התשלום לעובד שעבד ביום הבחירות?

האם עובד רשאי להיעדר מעבודתו ביום הבחירות לרשויות המקומיות/מועצות אזוריות? מה דין היעדרות זו? ומה התשלום לעובד שעבד ביום הבחירות?

שאלה:

האם עובד רשאי להיעדר מעבודתו ביום הבחירות לרשויות המקומיות/למועצות אזוריות? מה דין היעדרות זו? 

תשובה:

תיקון מס' 44 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשע"ד-2014, קובע כי יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות יהיה יום שבתון בתחומן של הרשויות המקומיות שבהן נערכות הבחירות, וכן לגבי עובדים הרשומים בפנקס הבוחרים של רשויות מקומיות כאמור, אף אם מקום עבודתם הוא ברשות מקומית שלא חל בה יום שבתון. שירותי תחבורה ושאר שירותים ציבוריים (כפי שיפרסם שר הפנים) יפעלו כסדרם. כמו כן, רק עובד שעבד אצל מעסיק 14 ימים רצופים לפחות סמוך ליום הבחירות הכלליות, יהיה זכאי לשכרו הרגיל שהיה משתלם לו אילולא שבת. 

תיקון מס' 10 לחוק המועצות האזוריות (מועד בחירות כלליות), התשע"ז-2017, קובע כי יום הבחירות למועצות האזוריות הוא יום שבתון אשר יתקיים במועד שבו נערכות הבחירות לרשויות המקומיות, וכי הכללים שנקבעו לגבי הבחירות לרשויות המקומיות, כאמור לעיל, יחולו גם על הבחירות למועצות האזוריות. 

לפיכך, עובדים הזכאים לקבל יום שבתון ביום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות/מועצות אזוריות הם: 

1. עובדים שמקום עבודתם נמצא בתחום של רשות מקומית או מועצה אזורית שנערכות בה בחירות ו/או עובדים שרשומים בפנקס הבוחרים של רשות מקומית או מועצה אזורית שהבחירות נערכות בהן הגם שמקום עבודתם אינו נמצא בתחומן של מועצה/רשות שנערכות בה בחירות. 

2. עובדים שעבדו 14 ימים רצופים לפחות בסמוך ליום הבחירות הכלליות. 

* הזכאות ליום שבתון אינה חלה על עובדים בשירותי התחבורה ובשירותים הציבוריים.  

תשלום לעובד שהועסק ביום הבחירות

החוק אינו מתייחס לסוגיית תשלום שכר לעובדים שעובדים ביום הבחירות. עובדים אלה נחלקים ל- 2 קבוצות:

•   עובדים, העובדים בסוגי שירותים ציבוריים, אשר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת קבעה כי יפעלו כסדרם ביום הבחירות.

•   עובדים, שנתבקשו ע"י מעבידיהם לעבוד ביום הבחירות  והסכימו, למרות שאינם משתייכים לסוגי השירותים הציבוריים שקבעה ועדת הבחירות.

עמדת משרד התמ"ת היא, כי בעקבות נוהג שהשתרש בין הארגונים (הסתדרות ומעסיקים) וכן ההוראות לעניין זה הקבועות בתקשי"ר לגבי עובדי המדינה, המעבידים משלמים שכר בשיעור 200% או לחילופין שכר רגיל ובנוסף שעות חופשה חלף שעות העבודה בפועל ביום הבחירות. נוהג זה חל גם לגבי הקבוצה השנייה, אם כי במקרה זה יכול ויסכימו העובד והמעביד על שכר גבוה יותר.

כמו כן, אין הגדרה לגבי מועד השבתון ואולם בחוק הבחירות נקבעו שעות ההצבעה ולכן ניתן לומר כי זמן השבתון הוא זמן ההצבעה (מ- 07:00 עד 22:00).

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות