האם עובד זכאי לתשלום בהיעדרות בשל מנהגי אבלות?

האם עובד זכאי לתשלום בהיעדרות בשל מנהגי אבלות?

שאלה:

האם עובד זכאי לתשלום בהיעדרות בשל מנהגי אבלות?

תשובה:

צו הרחבה – הסכם מסגרת, שקבע את קיצור שעות העבודה השבועיות, קובע לגבי ימי אבל כי עובד שעבד במקום העבודה לפחות 3 חודשים והמקיים חובת אבלות (במות הורים, ילדים, בן זוג, אחים ואחיות) מטעמי דת או נוהג "שבעה", ואינו עובד באותם ימים, יהיה זכאי לתשלום שכרו עבור ימי העבודה שנעדר בהם ולא יותר משבעה ימים (קלנדריים).

מכאן, כי אם לעובד יש וותק של לפחות 3 חודשים במקום העבודה, והוא נוהג מנהגי אבלות לפי דתו על קרוב משפחתו, הוא יהיה זכאי לתשלום על ימי ההיעדרות מחמת האבלות, בתנאי שמדובר בימים שבהם הוא היה אמור לעבוד, ושסך כל הימים לא יעלו על שבעה ימים קלנדריים. לכן, עובד שמועסק בדרך כלל בשבוע עבודה של 5 ימים, ונוהג מנהגי אבלות, לא יהיה זכאי לתשלום על היעדרות בימי שישי ושבת מחמת האבל, כי ממילא ימים אלו אינם ימי עבודה בשבילו.

יצוין, כי לפי סעיף 5 לחוק חופשה שנתית, ימי אבל במשפחה, שמטעמי דת או נוהג אין העובד עובד בהם, הם ימים שאין לספור אותם כימי חופשה שנתית, ואם הם חלים בימי החופשה, יראו את החופשה כנפסקת לאותם הימים. לכן, ימים אלו לא ירדו לעובד מימי חופשתו הצבורים.

יש לשים לב, כי עובד בענף הבניין והשיפוצים (אשר חל עליו צו הרחבה בענף הבניה, התשתיות, צמ"ה, עבודותות ציבוריות ושיפוצים) – זכאותו מותנת בצבירת ותק של 3 חודשים בענף הבנייה בארץ (ולא אצל המעסיק).


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות