האם עובד זכאי לתמורת הודעה מוקדמת כשמעסיקו נפטר?

האם עובד זכאי לתמורת הודעה מוקדמת כשמעסיקו נפטר?

שאלה:

האם עובד זכאי להודעה מוקדמת כשמעסיקו נפטר?

 

תשובה:

חוק הודעה מוקדמת שותק באשר לזכות לתמורת הודעה מוקדמת, במצב בו הסתיימו יחסי העבודה בגין פטירת המעסיק. זאת, בניגוד לחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963, שבסעיף 4 קובע מפורשות כי עובד שעבודתו נפסקה מחמת פטירה של מעסיקו זכאי לפיצויי פיטורים כאילו פוטר.

שאלה זו הגיעה לבית הדין הארצי, שקבע כי לעובד שמעסיקו נפטר קמה זכאות לתמורת הודעה מוקדמת. בתוך כך, גם עובד המשמש כמטפל סיעודי זכאי להודעה מוקדמת כשמעסיקו המטופל נפטר.

בפסיקה זו מדגיש בית הדין הארצי כי תכלית חוק הודעה מוקדמת היא להעניק לעובד שסיים עבודתו "רשת בטחון" לצורך קיום, לשם מציאת מקום עבודה חדש, ולשם התארגנות במצב שנוצר. לכן, גם מי שמפוטר או מי שמעסיקו נפטר ומסיבה כלשהי אינו מחפש עבודה אחרת, זכאי לתמורת הודעה מוקדמת. כך כלל, ובפרט כאשר מדובר בעובדים זרים. לאלה דרוש זמן על מנת להתארגן לעזיבת הארץ או לקבל אישור לעבודה אחרת (ע"ע 1267/04 אלנה זכריה נ' עזבון המנוחה ליזה קימלמן ואח', ניתן ביום 31.12.2006 בבית הדין הארצי לעבודה).


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הפרשות פנסיוניות לעובדים זרים ולמסתננים קרא עוד ...
ביטוח בריאות לעובדים פלסטינים קרא עוד ...
שכר עובדים פלסטינים קרא עוד ...
העסקת עובדים זרים- סקירה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות