האם ניתן לכפות חופשה למטרת ניהול משא ומתן?

האם ניתן לכפות חופשה למטרת ניהול משא ומתן?

 

שאלה:

מעביד מעוניין להוציא לחופשה שנתית של שבוע, עובד שעמו נקלע לחילוקי דעות בקשר ליחסי העבודה. בזמן החופשה המעביד והעובד ינהלו משא ומתן וינסו להגיע לפשרות מוסכמות. העובד מסרב לצאת בזמן זה לחופשה וטוען כי את ימי חופשתו השנתית הצבורים לו הוא מעוניין לנצל למטרות של מנוחה ונופש, ולא לצורך ניהול משאים ומתנים. המעביד טוען כי הוא המוסמך לקבוע את מועדי החופשה. מי צודק?

 

תשובה:

אכן הפסיקה קבעה כי המעביד הוא הקובע ומסדיר את מועדי יציאת עובדיו לחופשתם השנתית, בתיאום עם העובדים. ואולם, הפעלת סמכות זו, של הוצאת העובד לחופשה, צריכה להעשות בתום לב, ויש להפעילה תוך תיאום עם העובד והתחשבות בצרכיו. לפיכך פירשה הפסיקה כי אין "להוציא" עובד לחופשה שנתית במועד ולפרק זמן שאין להם ולחופשה שנתית ולא כלום, ואין להשתמש בהוצאת העובד לחופשה כתחליף להליכים אחרים. בפרט נקבע, כי העדרות מעבודה שנכפתה על עובד, לצורך ניהול משא ומתן בין הצדדים אשר יביא אל סיומם את חילוקי הדיעות בינהם, אינה מקיימת את תכלית חוק חופשה שנתית, והעדרות זו אינה יכולה להחשב כחופשה. זאת, במיוחד כאשר בסיומה של ההעדרות הכפויה פוטר העובד (ע"ע (ארצי) 491/07 מיכאל מדניק נגד קיבוץ גבולות נ' אגודה שיתופית חקלאית בע"מ. ניתן ביום 1.2.2010).


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
חישוב זכאות לימי חופשה שנתית קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
תשלום שכר לעובדים בעבור "יום כיף" קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות