האם מעסיק שהתחלף חייב לשלם לעובדיו תמורת הודעה מוקדמת?

האם מעסיק שהתחלף חייב לשלם לעובדיו תמורת הודעה מוקדמת?

שאלה:
האם מעסיק שהתחלף חייב לשלם לעובדיו תמורת הודעה מוקדמת?

תשובה:
בפסיקה של בית הדין הארצי נקבע כי במצב של פיטורי עובדים בשל חילופי מעסיקים יש חובה לתת לעובדים הודעה מוקדמת, אפילו אם הם ממשיכים לעבוד באותו מקום עבודה. בית הדין הדגיש כי אין להתייחס לעובד כ"כלי על לוח השחמט", וכי העובד הוא האחראי להחלטותיו ורשאי להחליט היכן ובשירות מי הוא מבקש לעבוד. לכן, על מעסיק שמבקש לבצע העברת בעלות חלה החובה לתת לעובד את האפשרות לבחור האם הוא מבקש להמשיך לעבוד באותו המקום, אם לאו. בית הדין ציין כי התשלום בגין ההודעה המוקדמת שבו מחויב המעסיק נעשה רק מקום שבו הפר המעסיק את חובתו למסור הודעה מוקדמת על כוונתו להעביר את המפעל לידי אחר. מעסיק המבקש מסיבות המנויות עמו שלא לשתף את העובדים בעניינים הנוגעים להעברת העסק לידי אחר, עובדה שיש לה משמעות לזכויותיהם ולתנאיהם בהמשך העבודה, פוגע בזכות הבחירה של העובד וצריך לשאת בתוצאות אי מתן הודעה שכזו. לכן באותו מקרה קבע בית הדין הארצי כי העובדים זכאים לתשלום דמי הודעה מוקדמת מהמעסיקה, על אף שהמשיכו לאחר הפיטורים לעבוד באותו מקום עבודה אצל המעסיק החדש. אחד משופטי המותב הדגיש כי במקרה שלפנינו יש חיוב בדמי הודעה מוקדמת כי המעסיקה פיטרה את העובדים בשולחה להם מכתבי פיטורים. זאת להבדיל ממקרה של חילופי מעבידים באותו מקום עבודה ללא פיטורים (ע"ע 28597-03-11 דבוש נורית נ' מנעולי ירדני אחזקות (2005) בע"מ, ניתן ביום 11.2.2015 בבית הדין הארצי לעבודה).

מעסיק שהתחלף אך לא פיטר את העובדים והם בחרו להמשיך לעבוד באותו מקום עבודה- רצף הזכויות נשמר והמעסיק שמתחלף אינו חייב לשלם להם הודעה מוקדמת.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

תשלום ביטוח לאומי בגין תשלום לעובד שפוטר ללא הודעה מוקדמת בעד תקופה שנקבעה בחוק קרא עוד ...
האם ניתן לחפוף בין ימי הודעה מוקדמת לימי מחלה? קרא עוד ...
אורך תקופת ההודעה המוקדמת- טבלה קרא עוד ...
השוואה בין זכויות העובד בתקופת ההודעה המוקדמת לבין זכויותיו בקבלת פיצוי בגין הודעה מוקדמת-טבלה השוואתית קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות