האם מעסיק מחוייב בתשלום לעובדת שנעדרת אחרי הפלה?

האם מעסיק מחוייב בתשלום לעובדת שנעדרת אחרי הפלה?

שאלה:

האם מעסיק מחוייב בתשלום לעובדת שנעדרת אחרי הפלה?

תשובה:

לפי סעיף 7(א) לחוק עבודת נשים, עובדת שהפילה רשאית להיעדר מעבודתה שבוע לאחר ההפלה, ואם אישר רופא כי מצב בריאותה מחמת ההפלה מחייב שתיעדר זמן רב יותר, רשאית להיעדר לפי הזמן שקבע הרופא, אך לא יותר מששה שבועות.

החוק קובע כי דין העדרות זו היא כדין העדרות מפאת מחלה. כלומר, היעדרות זו מנוכה ומשולמת לעובדת מימי מחלתה הצבורים, בהתאם להוראות חוק דמי מחלה.

יש לציין כי מדובר בהפלה ולא בלידה, וככל הנראה חוק עבודת נשים מאמץ בעניין זה את הגדרות חוק הביטוח הלאומי. כלומר, הדין האמור לגבי עובדת שהפילה וזכאית להיעדר שבוע אחד מהעבודה (ועד שישה שבועות), נוגע לעובדת שילדה ולד מת עד השבוע ה-22 להריון. זאת, מכיוון שסעיף 39 לחוק הביטוח הלאומי קובע כי "לידה" המזכה בגמלאות המנויות בפרק ג' לחוק הביטוח הלאומי, היא לידת ולד חי או לידה אחרי 22 שבועות של הריון (תיקון 172 לחוק הביטוח לאומי מאפריל 2016). כלומר, לידה אחרי שבוע 22, גם כאשר הולד נולד מת, נחשבת לידה ולא הפלה, והעובדת תהיה זכאית בעקבותיה לחופשת לידה, ולגמלאות הביטוח הלאומי – מענק אשפוז, מענק לידה ודמי לידה.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

החזרת עובדת לאחר חופשת לידה לאותה עבודה ובאותם תנאים קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
הגבלות פיטורים- סקירה מקצועית קרא עוד ...
חובות מעסיק למניעת הטרדה מינית- סקירה מקצועית קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות