האם מעסיק מחויב לחתום על בקשה להכרה בתאונה כפגיעה בעבודה – טופס 250?

האם מעסיק מחויב לחתום על בקשה להכרה בתאונה כפגיעה בעבודה – טופס 250?

שאלה:

האם מעסיק מחויב לחתום על בקשה להכרה בתאונה כפגיעה בעבודה – טופס 250?

תשובה: 

אחת הזכויות הסוציאליות הבסיסיות ביותר של עובדים היא הזכות לקבל מהמוסד לביטוח לאומי גמלה (דמי פגיעה או קצבת נכות) במקרה של פגיעה, אשר הוכרה על ידי במוסד לביטוח לאומי כתוצאה של תאונה בעבודה. זאת, ללא קשר לשאלה אם המעסיק אשם או אם העובד עצמו התרשל ונפגע או שאף אחד אינו אשם בפגיעה.

כדי שאירוע יוכר כתאונת עבודה, העובד חייב להגיש תביעה אל המוסד לביטוח לאומי. תקנות הביטוח הלאומי (ביטוח מפני פגיעה בעבודה), תשי"ד-1954, בסעיף 10 ובדברי ההסבר למילוי טופס 250, נדרש המעסיק של העובד לאשר בגוף טופס התביעה את העובדות הנוגעות למעסיק, לנסיבות הפגיעה, לשכר עבודתו של העובד ולעצם היעדרו מהעבודה כתוצאה מהפגיעה. במידה שהמעסיק חולק על אחת העובדות המצוינות בטופס התביעה, עליו לציין זאת על גביו.

יחד עם זאת, אותן התקנות קובעות בסעיף 14, כי תביעה לא תידחה בשל כך שהמעסיק לא השלים פרטים שהוא חייב למסור. בהתאם להנחיות במוסד לביטוח לאומי, במקרה בו מעסיק מסרב לחתום על הטופס, על העובד להגיש את הטופס ולצרף לו הצהרה של העובד, שהמעסיק סירב לחתום. 

יצויין, כי בית הדין לעבודה לא קיבל טענה כי איחור בהגשת תביעה להכרה בתאונת עבודה בטענה כי המעסיק לא חתם על הטופס, וקבע כי היה על העובד להגיש את התביעה בתוך 12 חודשים מיום קרות התאונה (מועד ההתיישנות), גם ללא חתימת המעסיק (ב"ל 9768-11-08 רון הרצנשטיין נ' המוסד לביטוח לאומי).


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

תשלום ביטוח לאומי בגין תשלום לעובד שפוטר ללא הודעה מוקדמת בעד תקופה שנקבעה בחוק קרא עוד ...
שיעורי דמי ביטוח לאומי ומס בריאות - בעבודה לאחר גיל פרישה - שנת 2015 קרא עוד ...
ממוצע השכר במשק לאורך השנים לפי סעיף 2 לחוק הביטוח הלאומי קרא עוד ...
דמי אבטלה לעובד בחופשה ללא תשלום קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות