האם מותר למעביד להכניס את העובדים ליתרה שלילית של ימי חופשה?

האם מותר למעביד להכניס את העובדים ליתרה שלילית של ימי חופשה?

שאלה:

האם מותר למעביד להכניס את העובדים ליתרה שלילית של ימי חופשה?

 

תשובה:

מן הפסיקה עולה, כי המעביד אינו יכול לרשום יתרה שלילית של ימי חופשה לעובד, ולנכותם בעתיד משכרו, אלא אם קיבל לכך את הסכמתו המפורשת בכתב של העובד מראש. הדבר מתיישב גם עם הוראות חוק הגנת השכר (ראה סע (חי') 13815-01-09‏ ‏ מרשי בולוס נ' הנסיכה חיפה אירועים וכנסים (2006) בע"מ, עע (ארצי) 59799-12-13‏ ‏).

לכן:

במקרה שהעובד מעוניין לצאת לחופשה ואין לו ימי חופשה צבורים, והמעסיק מסכים שהעובד ייעדר מעבודתו, ימי ההיעדרות ייחשבו כחופשה ללא תשלום.

במקרה שמעביד מעוניין להוציא את העובד לחופשה ואין לעובד ימי חופשה צבורים, על המעביד לאפשר לעובד לעבוד בימים אלו, או לשלם לו על אף שאינו עובד, או שימים אלו ייחשבו כחל"ת. ניתן להגיע עם העובד להסכמה על התשלום שלו יזכה העובד, או על אי התשלום. יצויין, כי רק אם יש הסכמה של העובד- ימים אלו יכולים להחשב כחל"ת, אך יש לזכור כי הכלל הוא שכאשר עובד מוכן לעבודה והמעביד לא מספק לו אותה, המעביד חייב בתשלום על ימים אלו. כלומר, זכותו של העובד להתנגד לחל"ת בימים אלו ולהתעקש לעבוד, ואם המעביד אינו מוצא לו עבודה- עליו לשלם לו על ימים אלו.

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

חוק חופשה שנתית קרא עוד ...
חופשה שנתית - סקירה מקצועית קרא עוד ...
חישוב זכאות לימי חופשה שנתית קרא עוד ...
אורך ימי החופשה השנתית במגזר העסקי (תעשיה, מלאכה ועוד) קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות