האם בעקבות מגפת הקורונה ניתן להוציא עובד לחופשה ללא תשלום ללא הסכמתו?

האם בעקבות מגפת הקורונה ניתן להוציא עובד לחופשה ללא תשלום ללא הסכמתו?

שאלה:

האם בעקבות מגפת הקורונה ניתן להוציא עובד לחופשה ללא תשלום ללא הסכמתו?

תשובה:

בהתאם לדין, מעסיק אינו רשאי להוציא עובד לחופשה ללא תשלום באופן חד צדדי. ניתן להוציא את העובד לחופשה ללא תשלום בהסכמתו בלבד. עובד, אשר הוצא לחופשה ללא תשלום באופן חד צדדי, זכאי לטעון בהתאם לפסיקה כי הוצאתו לחופשה כפויה דינה כפיטורים והינו זכאי למלוא פיצויי הפיטורים, לחלופין העובד זכאי לטעון כי המדובר בפגיעה בשכרו באופן אשר מהווה הרעה חמורה בתנאים, אשר בגינה הוא זכאי להתפטר בדין מפוטר ויהיה זכאי למלוא פיצויי הפיטורים.

 

הוראות צווי בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (הוראות שעה), והוראות משרד הבריאות אינן קובעות כל הוראה אשר מאפשרת למעסיק להוציא את העובד לחופשה ללא תשלום. כמו כן, לא נקבעו החרגות של דיני העבודה בעקבות מגפת הקורונה.

 

יצויין, כי בלעדי הוראות גורם ממשלתי ו/או חקיקה קונקרטית ליחסי עבודה, הגורם המוסך הבלעדי להכריע בשאלה האם בעקבות מגפת הקורונה, ניתן להוציא עובד לחופשה ללא תשלום ללא הסכמתו, הינו בתי הדין לעבודה, אשר הם אלו אשר יכריעו, האם בעקבות ההשפעות הכלכליות על המעסיק בעקבות מגפת הקורונה, לא נותרה לו ברירה אלא להוציא את העובדים לחופשה כפויה ללא תשלום, ומבלי שהדבר יהווה מעשה פיטורים. כך גם, יכול ובתי הדין יפסקו כי הוצאת עובד לחופשה ללא תשלום, עקב ההשפעות הכלכליות על המעסיק בעקבות מגפת הקורונה, אינה בבחינת הרעת תנאים חמורה והעובד אינו זכאי להתפטר בדין מפוטר ואינו זכאי לפיצויי פיטורים.

 

 

 

,


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

מגפת הקורונה - שאלות ותשובות למעסיק קרא עוד ...
חופשה ללא תשלום - סקירה מקצועית קרא עוד ...
איסור פיטורי עובד מחמת שירות מילואים קרא עוד ...
התנאים בהם התפטרות לרגל העתקת מגורים תזכה את העובד בפיצויי פיטורים- טבלה מסכמת קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות