האם בן זוג זכאי לתשלום בגין ליווי בת הזוג לבדיקה בהריון או לטיפולים בהריון?

האם בן זוג זכאי לתשלום בגין ליווי בת הזוג לבדיקה בהריון או לטיפולים בהריון?

שאלה:

האם בן זוג זכאי לתשלום בגין ליווי בת הזוג לבדיקה בהריון או לטיפולים בהריון?

 

תשובה:

 

בהתאם לחוק דמי מחלה (היעדרות עקב הריון ולידה של בת זוג), תש"ס-2000, ולתקנות דמי מחלה (כללים בדבר היעדרות עובד עקב הריון ולידה של בת זוג), תשס"א-2000, עובד זכאי לזקוף עד שבעה ימים בשנה של היעדרות, בשל טיפולים או בדיקות הקשורים להריון בת זוגו, או בשל לידה של בת זוגו, על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו.

היעדרות זו תיזקף ע"ח ימי המחלה רק אם היא היעדרות לצורך אחד מאלה:

(1) ליווי בת הזוג לטיפולים או בדיקות בקשר להריון, שכרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר, ובמקרה של הפלה – גם במשך לא יותר מ-24 שעות מתום ביצועה.

(2) ליווי בת הזוג לטיפולים או בדיקות כאמור בפסקה (1), אף כשלא כרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר, בנסיבות שבהן תלויה בת הזוג בעזרת הזולת בביצוע הבדיקות או הטיפולים.

(3) נוכחות בלידה. לעניין זה "לידה" משמעותה: מתחילת הופעתם של צירי לידה ועד 24 שעות מתום הלידה.

(בהערת אגב נציין כי בתיקון לחוק עבודת נשים מיולי 2016 נוספה עוד עילה להיעדרות מתוך מכסה זו של שבעה ימים בשנה, והיא  לצורך חופשת אבהות לאחר לידה. לא נרחיב בה כאן כי היא אינה רלוונטית לשאלה. למסמך בנוגע לחופשת אבהות- לחצו כאן)

כלומר, עובד הנעדר בשל ליווי בת זוגו לטיפולים או בדיקות בקשר להריון, יהיה זכאי לזקוף את היעדרותו זו על חשבון ימי מחלתו הצבורים, עד שבעה ימים בשנה בלבד, רק במידה שכרוך בבדיקות או בטיפולים סיכון לחיי האישה או העובר או כאשר בת הזוג תלויה בעזרת הזולת בביצוע הבדיקות או הטיפולים.

יש לציין כי בנוגע לחובת הודעה למעביד ואישור רפואי, נקבע כי עובד המבקש להיעדר לפי הוראה זו ולזקוף לתקופת המחלה הצבורה שלו את ימי היעדרותו מעבודתו, ימסור הודעה למעבידו בהצהרה חתומה בידו, לפי הטופס שנמצא בתוספת לתקנות הנ"ל. להודעה זו על העובד לצרף אישור מאת הרופא המטפל בבת הזוג בדבר טיפולים או בדיקות של בת הזוג הקשורים להריון ומועדיהם, או בדבר הלידה של בת הזוג ומועדה, לפי הענין. כל עוד לא מסר העובד את המסמכים הללו, לא יראו בהיעדרותו היעדרות מהעבודה המזכה בזקיפתם ע"ח ימי המחלה.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

דמי פגיעה "תאונת עבודה" לעובד שכיר קרא עוד ...
טבלה מסכמת צבירת זכויות בתקופות של אי עבודה קרא עוד ...
טבלה מרכזת זכאות עובד לדמי מחלה קרא עוד ...
הגבלות פיטורים- סקירה מקצועית קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות