תכנית חדשה: קבלנים ויזמים שבאתר פעילותם אירעו תאונות עבודה ישלמו פרמיה גבוהה יותר לביטוח לאומי

תכנית חדשה: קבלנים ויזמים שבאתר פעילותם אירעו תאונות עבודה ישלמו פרמיה גבוהה יותר לביטוח לאומי

משרד הכלכלה והתעשייה

תאריך פרסום:17/05/2017

יחידה מפרסמת: מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית

 

 

 ​שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״התרשלת – שילמת, זו המדיניות בטיפול בנגע תאונות העבודה בענף הבנייה. לצערנו כנראה שרק הרתעה כלכלית תהפוך את ההקפדה על הבטיחות לכדאית, כך שלצד העיצומים הכלכליים בגין כל עבירת בטיחות אנו נבחן גם מיסוי ייחודי לחברות שמפרות בשיטתיות את הנחיות הבטיחות״.

שר העבודה והרווחה חיים כץ הורה לאנשי משרדו בשיתוף הביטוח הלאומי, לגבש תכנית לתמריץ כלכלי לצמצום תופעת הרשלנות בבטיחות בענף הבנייה, שפושה בקרב יזמים וקבלנים מעסיקים. הכוונה לגבש תוכנית הוצגה הבוקר  בכנסת, בוועדת המשנה לעניין בטיחות בעבודה בענף הבניין .

לפי התכנית שמצויה כרגע בשלבי תכנון ראשונים, הפרשות קבלנים לביטוח הלאומי יהיו דיפרנציאליות ויתבססו על מודל שיפותח ואשר ישקלל פרמטרים כגון מספר תאונות עבודה באתר בנייה, נתוני אכיפה של מינהל הבטיחות, נתוני תשלומים ותביעות של המוסד לביטוח לאומי, יצירת זיקה בין תאונות עבודה בקרב קבלני משנה לקבלן הראשי אשר אחראי בחוק על קיום הבטיחות האתר ועוד. המודל יאפשר ויסות של  גובה ההפרשות בהן יחויבו היזם והקבלן, ויגולם בפרמיה המשולמת לביטוח הלאומי כך שישקף את העלויות הגבוהות של הטיפול, הפיצוי והשיקום של עובדים באתרים של קבלני בנייה המתעלמים מחובתם החוקית לשמירה על בטיחות עובדיהם, ואשר עד כה גולגלו לכיסו של הציבור הרחב.

במידה והצעת הוועדה המשותפת תאומץ, תעמוד ישראל בשורה אחת עם מדינות מובילות בעולם המערבי ,אשר באמצעות ביטוחים פרטיים או ממשלתיים ,כדוגמת הביטוח הלאומי, מנהיגים תשלומים דיפרנציאליים המביאים בחשבון גם את רמת הסיכון הנשקף לעובד על רקע ביצועי הקבלן אצלו הוא מועסק, ולא רק על בסיס גובה שכרו, כפי שנעשה היום.

המלצות הוועדה מגובשות במסגרת ועדה משותפת למשרד העבודה והרווחה, המוסד לביטוח הלאומי ונציג אגף התקציבים באוצר, וצפויה להגיש מסקנותיה למנכ"לים עד 07/17.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות