תוקן התקנון האחיד של קרנות הפנסיה: גיל פרישת נשים יישאר 62

תוקן התקנון האחיד של קרנות הפנסיה: גיל פרישת נשים יישאר 62

הודעות הכנסת

18 בספטמבר 2017, כ"ז באלול תשע"ז, בשעה 11:30

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום את תיקון התקנון האחיד של קרנות הפנסיה הוותיקות, לפיו גיל פרישה לנשים יישאר 62, ולא תתקיים לעת עתה המלצת הוועדה הציבורית משנת 2016 להעלותו באופן הדרגתי ל-64.

התיקון נעשה בעקבות אישור הצעת חוק גיל פרישה בוועדת הכספים של הכנסת מחודש יולי האחרון, אשר קבעה  כי גיל פרישת נשים יישאר 62 ולא יועלה לפני ה-15 בפברואר 2018, בכפוף להגשת המלצות מטעם שר האוצר ואישור ועדת הכספים .אם אלה לא יתקיימו, גיל הפרישה לנשים יישאר 62.  לצורך כך, נדרש תיקון של התקנון האחיד של קרנות הפנסיה, אשר נמצא תחת אחריותה של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, וכך עשתה הוועדה היום. התקנות יחולו רטרואקטיבית מחודש אוגוסט 2017, כך שלא ייפגעו זכויותיה של אישה שפרשה בגיל 62 במועד זה.

סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הראל שרעבי, אמר בדיון"המשמעות של אי העלאת גיל הפרישה לנשים מעל 62, היא שפחות כסף נכנס לקרנות ויותר כסף יוצא מהן, וכך צפוי תזרים הקרנות להיפגע בכ-4.8 מיליארד שקלים. מדובר בכ- 1.5% מסך הכספים בקרנות". שרעבי אמר שכתוצאה מכך ייתכן ותידרש הפחתה אקטוארית מזכויות העמיתים, אולם אם תידרש הפחתה כזאת, היא לא בהכרח תהיה מיידית, אלא ייתכן שתידחה לחודש אפריל 2018: "אנחנו מקווים שעד אז תוסר העננה האם גיל הפרישה לנשים יעלה או לא", אמר.

סמנכ"ל תקצוב ורגולציה באיגוד קרנות הפנסיה הוותיקות, יאיר כוכב, התריע: "קרנות הפנסיה ביצעו את ההערכות שלהן לפי גיל פרישה 64 לנשים. מישהו יצטרך לשלם על הדחיות האלה. בסוף עושים אקטואריה ומגלים שחסר כסף. ההחלטה הקודמת, לפיה לא תתקבל הכרעה בנושא למשך שנה, עלתה לנו 200 מיליון שקל. על המדינה להגדיל את הסיוע לקרנות". דעה דומה השמיעה עו"ד ענת יהב מאגף הפנסיה בהסתדרות החדשה: "נתנגד לגריעת זכויות מהעמיתים כתוצאה מתיקון התקנון. יש למצוא פתרון בדמות מימון חיצוני".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), קרא לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון לנהוג במשנה זהירות בעת בחינת הפעלת מנגנון איזון אקטוארי, אשר יפחית מחסכונות העמיתים. הוא הזכיר כי קרנות הפנסיה גם משקיעות את כספי החוסכים, ובעת חישוב המאזן האקטוארי יש לבחון מה הניבו ההשקעות, בטרם נפגעות זכויות העמיתים. עוד קרא לבחון אפשרות של שיעורי הפחתה גבוהים יותר מבעלי חסכונות גדולים.

על כך השיב שרעבי: "אלה הכספים הפרטיים של החוסכים. הקרנות מבוססות על ערכי שוויון והדדיות. אם נפרק את התשתית הזאת, נפרק את הקרנות. אנחנו לא ששים להקטין קצבאות, אבל תפקידנו הוא לוודא שכל העמיתים, גם העתידיים, יקבלו כספים באופן מאוזן".


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות