שר האוצר והממונה על שוק ההון הכריזו על קרנות הפנסיה שיחסכו מאות שקלים לחודש לעובד

שר האוצר והממונה על שוק ההון הכריזו על קרנות הפנסיה שיחסכו מאות שקלים לחודש לעובד

הודעות משרד האוצר

01/08/2016

​שר האוצר, משה כחלון: "מדובר במהפכה בשוק הפנסיה בישראל. לראשונה גם עובדים לא מאוגדים ייהנו באופן אוטומטי מתנאים מצוינים. הרפורמה תגדיל את קצבת הפרישה של העובדים במאות עד אלפי שקלים בחודש. אני קורא לכל העובדים: דאגו לעתידכם והצטרפו לקרנות הזוכות, ההבדל בכיס בגיל הפנסיה יהיה מאוד משמעותי".

שר האוצר, משה כחלון והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, הכריזו היום על בחירת קרנות ברירת המחדל לשנתיים הקרובות. קרנות הפנסיה שנבחרו הן מיטב דש והלמן אלדובי. הקרנות הציעו דמי ניהול נמוכים משמעותית מממוצע דמי הניהול הנהוג בשוק. דמי ניהול אלו יחולו על המצטרפים לקרנות למשך 10 שנים. הפחתת דמי הניהול צפויה להגדיל את קצבת הפרישה של עובדים במאות שקלים מדי חודש.

הרפורמה שקידמו שר האוצר, והממונה על שוק ההון, תאפשר לכל המעסיקים והעובדים במשק להפקיד בקרן פנסיה אחת מבין השתיים שנבחרו בהליך שביצע אגף שוק ההון. הקרנות יחלו לצרף עמיתים מיום 1 בנובמבר 2016 בהתאם לדמי הניהול הנמוכים שנקבעו. תקופת הפעילות של הקרנות תימשך שנתיים ובסופן יתבצע הליך בחירה נוסף.

קרן הפנסיה של מיטב דש תגבה דמי ניהול בשיעור של 1.31% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.01% מהצבירה בקרן. דמי הניהול שתגבה קרן הפנסיה של הלמן אלדובי יעמדו על 1.49% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.001% מהצבירה בקרן. לשכיר המשלם כיום דמי ניהול מקסימאליים, צפוי המהלך להגדיל את הקצבה הצפויה בכ-18%. בדיקה שערך משרד האוצר מצאה כי שכיר בעל שכר ממוצע צפוי להגדיל את קצבתו הצפויה בפרישה ביותר מ- 900 שקלים.

כל עובד במשק יכול להצטרף לקרנות הזוכות כדי להינות מתנאים טובים ומהגדלת הקצבה בעת פרישה. בנוסף הרפורמה צפויה להביא להוזלה בדמי הניהול בשוק הפנסיה כולו, כמו גם לשיפור איכות השירות ולהגברת התחרות בשוק החיסכון הפנסיוני. הרפורמה אף קיבלה רוח גבית משופטי בית המשפט העליון אשר דחו את עתירתן של חברות הביטוח שניסו לטרפד את המהלך. השופטים פסקו כי הרפורמה תגן על ציבור החוסכים בישראל וכי היא משרתת את האינטרס הציבורי.​

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "רפורמת קרן ברירת המחדל תביא את בשורת התחרות לכל החוסכים לפנסיה, ובפרט לחוסכים הבלתי מאוגדים. המהלך צפוי להוריד את ממוצע דמי הניהול במשק, להגדיל את התחרות בשוק ולהפחית את הריכוזיות".


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות